Výuka finanční gramotnosti na 2. stupni základní školy pro žáky se sluchovým postižením
Teaching financial literacy at the lower secondary school in a school for students with hearing impairments
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198844Identifikátory
SIS: 281205
Kolekce
- Kvalifikační práce [19963]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotvová, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika/Logopedie
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
27. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Finanční gramotnost, výuka finanční gramotnosti, žáci se sluchovým postižením, rozhovor s vyučujícímiKlíčová slova (anglicky)
Financial literacy, Financial literacy education, Students with hearing impairments, Interview with teachersBakalářská práce se zabývá výukou finanční gramotnosti na 2. stupni základní školy pro žáky se sluchovým postižením. Teoretická část práce představuje problematiku sluchového postižení, přehled komunikačních systémů a přístupů k vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Dále se zaměřuje na gramotnost se zaměřením na čtenářskou a finanční gramotnost. Výzkumná část využívá metodu polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy, kteří na školách pro žáky se sluchovým postižením vyučují předměty zahrnující témata finanční gramotnosti. Cílem šetření je zjistit, jaké výukové materiály a metody pedagogové při výuce využívají a jak přistupují k rozvoji této klíčové kompetence. Práce usiluje o přiblížení této problematiky a nabídnutí podkladů pro další diskusi o možnostech zefektivnění výuky finanční gramotnosti u žáků se sluchovým postižením.
The bachelor thesis focuses on the teaching of financial literacy at the lower secondary school in a school for students with hearing impairments. The theoretical part of the thesis presents the issue of hearing impairment, provides an overview of communication systems, and discusses educational approaches for students with hearing impairments. It further focuses on literacy, with an emphasis on reading and financial literacy. The research part uses the method of semi-structured interviews with teachers who teach subjects including financial literacy topics at schools for students with hearing impairments. The aim of the research is to find out which teaching materials and methods teachers use and how they approach the development of this key competence. The thesis aims to provide insight into this issue and to offer a basis for further discussion on how to make financial literacy education more effective for students with hearing impairments.