Vývoj hry Zabak Larry: Návrat domů
Development of Frog Larry game: Homecoming
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198347Identifikátory
SIS: 282104
Kolekce
- Kvalifikační práce [19960]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Leipert, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
20. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Počítačová hra, vzdělávání, algoritmizace, programováníKlíčová slova (anglicky)
Computer game, education, algorithmization, programmingBakalářská práce se zaměřuje na vývoj mobilní hry "Žabák Larry: Návrat domů", která má za úkol pomoci dětem pochopit algoritmizaci. Cílem práce bylo realizovat hru, která bude zábavná, edukativní a pomůže hráčům lépe porozumět základním algoritmickým principům. V rámci vývoje byl kladen důraz na vytvoření jednoduchých herních mechanik, příjemného herního prostředí pro děti a následnou optimalizaci rozlišení pro různé mobilní zařízení. Práce obsahuje analýzu edukačních her, herních enginů, technických výzev a metod řešení problémů spojených s vývojem. Popisuje použité klíčové komponenty z Unity, včetně animace, fyziky a uživatelského rozhraní, které byly implementovány do hry. Věnuje se zpětné vazbě od hráčů, kteří hru vyzkoušeli včetně lidí z oboru IT, dětí a učitelů. Výsledky práce ukazují, že lze využít herní prostředí k výuce algoritmizace. Takové hry jsou pozitivně přijímány rodiči.
The bachelor's thesis focuses on the development of the mobile game "Frog Larry: Homecoming", which is intended to help children understand algorithmization. The goal of the thesis was to create a game that would be fun, educational and help players better understand basic algorithmic principles. During development, emphasis was placed on creating simple game mechanics, a pleasant gaming environment for children, and subsequent resolution optimization for various mobile devices. The thesis contains an analysis of educational games, game engines, technical challenges and methods for solving problems associated with development. It describes the key components from Unity used, including animation, physics and the user interface that were implemented in the game. It focuses on feedback from players who tried the game, including people from the IT field, children, and teachers. The results of the thesis show that the gaming environment can be used to teach algorithmization. Such games are positively received by parents.