Externí personální marketing TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na nábor absolventů vysokých škol
External Personnel Marketing of TOP Employers in the Czech Republic Focusing on Recruiting University Graduates
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197264Identifiers
Study Information System: 271475
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Gruber, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
5. 2. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
personální marketing|nástroje personálního marketingu|externí personální marketing|marketing v řízení lidských zdrojů|nábor absolventů|absolventi vysokých škol|top zaměstnavateléKeywords (English)
personnel marketing|personnel marketing tools|external personnel marketing|marketing in human resources management|graduate recruitment|university graduates|top employersCílem diplomové práce je analyzovat personální marketing organizací TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na specifika procesu náboru absolventů vysokých škol. Práce se soustředí na odborná východiska personálního marketingu a jeho cíle, dále na marketingový mix aplikovaný v personalistice, externí a interní personální marketing a vztah personálního marketingu a budování značky zaměstnavatele. Pozornost je věnována externímu personálnímu marketingu a jeho online a offline nástrojům. Následně jsou rozpracována specifika externího personálního marketingu v procesu náboru absolventů vysokých škol. Představena je Asociace studentů a absolventů, která realizuje studii "TOP Zaměstnavatelé", zpracována je i metodika této studie. Kvalitativní šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů s personálními, případně marketingovými manažery, zodpovědnými za externí personální marketing u českých TOP zaměstnavatelů za rok 2023. Cílem šetření je analyzovat nástroje externího personálního marketingu využívané v náborovém procesu zaměřeném na absolventy vysokých škol u TOP zaměstnavatelů v České republice. Dílčím cílem je vytvořit žebříček preferovaných nástrojů externího personálního marketingu a komparovat přístupy zkoumaných organizací.
The aim of this master's thesis is to analyse personnel marketing of TOP employer organizations in the Czech Republic, focusing on the specific aspects of university graduate recruitment. The thesis concentrates on the theoretical foundations of personnel marketing and its objectives, as well as the marketing mix applied in human resources, external and internal personnel marketing, and the relationship between personnel marketing and employer branding. Attention is paid to external personnel marketing and its online and offline tools. Subsequently, the specifics of external personnel marketing in the university graduate recruitment process are elaborated. The Association of Students and Graduates, which conducts the "TOP Employers" study, is introduced, and the methodology of this study is also detailed. The qualitative research is conducted through semi-structured interviews with personnel or marketing managers responsible for external personnel marketing at Czech TOP employers for 2023. The aim of the research is to analyse external personnel marketing tools used in the recruitment process focused on university graduates at TOP employers in the Czech Republic. A subsidiary goal is to create a ranking of preferred external personnel marketing tools and compare the approaches of the examined...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Defence status: DEFENDEDPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Defence status: NOT DEFENDEDLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...