Faktory úspěšnosti startupů v oblasti zdraví: překonání bariér při vstupu na trh
Success factors for health startups: overcoming barriers to market entry
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197255Identifiers
Study Information System: 269922
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Schneiderová, Soňa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Strategic communication
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
5. 2. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
strategická komunikace, startupy, zdraví, faktory úspěchuKeywords (English)
health startups, strategic communication, success factorsZdraví by mělo být největší prioritou každého z nás. Nejenže úzce souvisí s celkovou spokojeností člověka, ale má také zásadní sociální a ekonomické dopady. Český zdravotnický systém je dlouhodobě personálně i finančně poddimenzovaný, což se projevilo především během pandemie covid-19 (ČT24, 2020). Potřeba modernizace a zpřístupnění zdravotnických nástrojů se stala naléhavou výzvou, která zároveň otevřela prostor pro inovace. S pomalu rostoucím zájmem o zdravý životní styl a dlouhověkost, zejména u mladší generace, představuje prevence příležitost pro health-tech a lifestyle startupy, na které se tato práce zaměřuje. Cílem práce je identifikovat faktory, které mají zásadní vliv na interní fungování health-tech a lifestyle startupů s dopadem na jejich uživatele.
Health should be the top priority for each of us. Not only is it closely related to the overall satisfaction of a person, but it also has major social and economic impacts. The Czech healthcare system has been understaffed and underfunded for a long time, which was especially evident during the covid-19 pandemic (ČT24, 2020). The need to modernize and make healthcare tools more accessible has become an urgent challenge, which has also opened up space for innovation. With the slowly growing interest in a healthy lifestyle and longevity, especially among the younger generation, prevention represents an opportunity for health-tech and lifestyle startups, which this work focuses on. The aim of this work is to identify factors that have a fundamental influence on the internal functioning of health-tech and lifestyle startups with an impact on their users.