Výzkum oblíbenosti projektu Tipsport Gamechanger mezi fanoušky MMA
Research on the popularity of the Tipsport Gamechanger project among MMA fans
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196616Identifiers
Study Information System: 273548
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Management tělesné výchovy a sportu
Department
Department of Sport Management
Date of defense
22. 1. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
MMA, Oktagon MMA, Tipsport Gamechanger, Matchmaking, Prize money,Fan, customer experienceKeywords (English)
MMA, Oktagon MMA, Tipsport Gamechanger, Matchmaking, Prize money,Fan, customer experienceNázev: Výzkum oblíbenosti projektu Tipsport Gamechanger mezi fanoušky MMA. Cíle: Cílem práce je výzkum oblíbenosti projektu Tipsport Gamechanger u fanoušků MMA. Výzkum bude srovnávat aspekty, ve kterých se projekt liší od standardního produktu organizace Oktagon MMA. Metody: Pro dosažení cíle byl proveden kvantitativní výzkum formou elektronického dotazování. Mezi respondenty byli sledující mediální stránky o bojových sportech v České republice MMA Shorties. Výzkum se zaměřoval na rozdílné aspekty mezi projektem Tipsport Gamechanger a standardním produktem organizace v kategoriích sportovní kvality, diváckého zaujetí, matchmakingu, zápasového oblečení, prize money, specifických prvků a časového rozložení. Výsledky: Výsledky naznačují, že projekt Tipsport Gamechanger u fanoušků uspěl. V kategoriích sportovní kvality a diváckého zaujetí projekt Tipsport Gamechanger jasně předčil standardní produkty organizace Oktagon MMA. V ostatních kategoriích byly výsledky vyrovnané a v žádné tento projekt nezaostal. KLÍČOVÁ SLOVA MMA, Oktagon MMA, Tipsport Gamechanger, Matchmaking, Prize money, Fan / customer experience
Title: Research of the popularity of the Tipsport Gamechanger project among MMA fans. Objectives: The objective of the thesis is a research of the popularity of the Tipsport Gamechanger project among MMA fans. The research compares the aspects in which the Tipsport Gamechanger project differs from the standard products of Oktagon MMA. Methods: The method used for accomplishing the goal was a quantitative research, that was conducted in the form of an electronic survey. Respondents were followers of MMA shorties which is a media account that focuses on MMA and combat sports. The research was focused on different aspects between the Tipsport Gamechanger project and the standard product of Oktagon MMA. The aspects examined in the research were sport quality, fan experience, matchmaking, fight kit, prize money and distribution in time. Results: Based on the results, we can say, that the Tipsport Gamechanger project has been succesfull with fans. The Tipsport Gamechanger project had better results in the aspects of sport quality and fan experience, than the standard product of Oktagon MMA. The project also didn't fall behind in any other examinated aspects. KEYWORDS MMA, Oktagon MMA, Tipsport Gamechanger, Matchmaking, Prize money, Fan / customer experience