Lekce dramatické výchovy podporující multikulturní výchovu v předškolním vzdělávání
Drama lessons supporting multicultural education in preschool education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196558Identifiers
Study Information System: 257954
Collections
- Kvalifikační práce [19350]
Author
Advisor
Referee
Ferklová, Alžběta
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-school Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 1. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
dítě předškolního věku, vývojová specifika dítěte předškolního věku, předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, multikulturní výchova, multikulturní výchova v předškolním vzdělávání, dramatická výchova, cíle a principy dramatické výchovy, metody a techniky dramatické výchovy, dramatická výchova v předškolním vzdělávání, pedagog v předškolním vzděláváníKeywords (English)
preschool child, developmental specifics of the preschool child, preschool education, Framework curriculum for preschool education, multicultural education, multicultural education in preschool education, drama education, goals and principles of drama education, methods and techniques of drama education, drama education in preschool education, teacher in preschool educationDiplomová práce s názvem Lekce dramatické výchovy podporující multikulturní výchovu v předškolním vzdělávání ve své výsledné fázi nabízí možnost výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku prostřednictvím vypracovaných lekcí dramatické výchovy, které se věnují multikulturnímu tématu židovské kultury. Teoretická část diplomové práce se věnuje oblasti multikulturní výchovy a dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Dále popisuje faktory pro vhodné pedagogické působení v předškolním vzdělávání z hlediska multikulturní i dramatické výchovy. Praktická část diplomové práce získává data a výsledky prostřednictvím kvalitativního výzkumu. V první fázi výzkumu se praktická část diplomové práce zaměřuje na vyhodnocení individuálních hloubkových rozhovorů pedagogů působících na vybrané mateřské škole, která disponuje třídou pro děti z rodin vyznávajících židovskou kulturu a náboženství. Prostřednictvím získaných dat a výsledků výzkumného šetření jsou odhaleny výchozí faktory pro vypracování dramatických lekcí. Druhá fáze výzkumného šetření se zaměřuje na realizaci a reflexi dramatických lekcí podporujících multikulturní výchovu s dětmi předškolního věku a zjišťuje výhody a úskalí této práce. Výsledky výzkumu ukazují, že je možné a zároveň vhodné multikulturně vychovávat a vzdělávat děti předškolního věku...
The thesis titled Drama Education Lessons Supporting Multicultural Education in Preschool Education in its final phase offers a possibility for the upbringing and education of preschool children throught the developer drama education lessons, which focus on the multicultural theme of Jewish culture. The theoretical part of the thesis addresses the field of multicultural education and drama education in preschool education. It also describes faktors for suitable pedagogical practices in preschool education from the perspektives of both multicultural a drama education. The participal part of the thesis gathers data and results throught qualitative research. In the first phase of the research, the practical part focuses on the evaluation of individual indepth interviews with educators working in the selected preschool, which has a class for children from families practicing Jewish culture and religion. The data and results from the research uncover initial faktors for the development of drama lessons. The second phase of the research focuses on the implementation and reflection of drama lessons supporting multicultural education with preschool children and investigates the benefits and challenges of this approach. The results of the research show that i tis both possible and appropriate to educat and...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Centra pro předškolní děti. Popis záměru a realizace projektu Magistrátu hlavního města Prahy v období 2009-2010
Defence status: DEFENDEDMartinovská, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 12. 1. 2012Název Centra pro předškolní děti. Popis záměru a realizace projektu Magistrátu hlavního města Prahy v období 2009 - 2010 Abstrakt Práce se zabývá novou formou předškolního vzdělávání. Centra pro předškolní děti (dále jen ... -
Vyučující češtiny jako cizího jazyka pro děti předškolního věku
Defence status: DEFENDEDVilímová, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Date of defense: 1. 2. 2016Diplomová práce se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je prozkoumání současné situace výuky z hlediska vyučujících, kteří se této výuce věnují, a to především pokud jde o ... -
Pedagogický projekt a jeho uplatnění při osobnostním a sociálním rozvoji dětí v mateřské škole
Defence status: DEFENDEDLeškaničová, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 12. 9. 2012Práce se zabývá dítětem v předškolním věku a zvláště možností podpořit jeho osobnostní a sociální rozvoj prostřednictvím pedagogického projektu v předškolním vzdělávání. V první, teoretické části, pojednává o socializačních ...