PŘEDŠKOLNÍ DÍTĚ ZE ZNEVÝHODNĚNÉHO RODINNÉHO PROSTŘEDÍ A VLIV NEZISKOVÉ ORGANIZACE
A PRESCHOOL CHILD FROM A DISADVANTAGED FAMILY BACKGROUND AND THE INFLUENCE OF A NON-PROFIT ORGANIZATION
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196539Identifikátory
SIS: 269971
Kolekce
- Kvalifikační práce [19350]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučerová, Olga
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
13. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Nezisková organizace, předškolní děti, znevýhodněné rodinné prostředíKlíčová slova (anglicky)
Nonprofit organization, preschool children, disadvantaged family backroundBakalářská práce se zabývá předškolními dětmi ze znevýhodněného rodinné prostředí a vlivem neziskových organizací. Cílem bakalářské práce je zjistit a poukázat na to, zda mají konkrétní neziskové organizace z pohledu respondentů vliv na děti, které jsou ze sociálně znevýhodněného rodinné prostředí a tyto organizace navštěvují. Strukturovaný rozhovor s předsedy a dobrovolníky by měl poskytnout jejich pohled na to, zda je vidět pokrok v chování, v plnění úkolů, respektu k autoritám a pravidlům od té doby, co dítě začalo chodit do dané organizace. Strukturovaný rozhovor s rodiči jednotlivých dětí pak poskytne pohled rodičů, zda i oni vidí přínos v tom, že jejich dítě má možnost navštěvovat neziskovou organizaci.
The bachelor's thesis deals with preschool children from disadvantaged family backround and the influence of nonprofit organizations. The goal of the bachelor's thesis is to find out if particular nonprofit organizations have an influence on children who visit these organization and come from socially disadvantaged family backround. Pen and paper interview with chairpersons and volunteers from organizations sholud provide their point of view if there is noticeable progress in behavior, in tasks complection, respect for authority and respecting the rules since they start visit the organization. Pen and paper interview with parents of eachother child provide parents' perpective if the also see the benefits of a chance that their child can visit a nonprofit organization.