Žák s mutismem ve škole pro sluchově postižené
Pupil with mutism in a school for the hearing impaired
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196504Identifikátory
SIS: 277257
Kolekce
- Kvalifikační práce [19350]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komorná, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
20. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Auditivně-orální přístup, elektivní mutismus, komunikace, narušená komunikační schopnost, speciálně pedagogická doporučení, speciálně pedagogická podpora, výchova a vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Auditory-oral approach, elective mutism, communication, special educational recommendations, special educational support, upbringing and educationDiplomová práce pojednává o vzdělávání žáka s elektivním mutismem na základní škole pro sluchově postižené s auditivně-orálním přístupem výchovy a vzdělávání. Cílem diplomové práce je monitorovat vliv speciálně pedagogické podpory, která je žákům s elektivním mutismem ve škole pro sluchově postižené během výchovy a vzdělávání auditivně- orálním přístupem poskytována. Práce se zaměřuje především na zkoumání a analyzování rozvoje verbální a neverbální komunikace, aktivní a pasivní slovní zásoby a na rozvoj porozumění mluveného a psaného jazyka a řeči u žáků s elektivním mutismem. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretickou část práce tvoří tři kapitoly. První kapitola se věnuje obecné charakteristice, klasifikaci, etiologii a symptomatologii mutismu. Je v ní popsána diagnostika, možnosti terapie a reedukace mutismu. Ve druhé kapitole diplomové práce je popsán školský poradenský systém pro žáky s mutismem. Třetí kapitola se zabývá možnostmi vzdělání žáka s mutismem. Výzkumná část práce je obsažena ve čtvrté kapitole. Je v ní popsán cíl diplomové práce, výzkumné otázky, použité metody, charakteristika místa a zkoumaného vzorku. Výzkum práce je zpracován formou kvalitativního výzkumu tří případových studií. Případové studie jsou vypracovány na...
The thesis deals with the education of a pupil with elective mutism at a primary school for the hearing-impaired with an auditory-oral approach to education and training. The aim of the thesis is to monitor the effect of special pedagogical support, which is provided to pupils with elective mutism at a school for the hearing-impaired during education and training with an auditory-oral approach. The work focuses primarily on examining the effect on the development of verbal and non-verbal communication, active and passive vocabulary and on the development of understanding of spoken and written language and speech. The thesis is divided into two parts, a theoretical part and a research part. The theoretical part of the work consists of three chapters. The first chapter is devoted to the general characteristics, classification, etiology and symptomatology of mutism. It describes the diagnostics, possibilities of therapy and re-education of mutism. The second chapter of the thesis describes the school counselling system for pupils with mutism. The third chapter deals with the possibilities of education of a pupil with mutism. The research part of the work is contained in the fourth chapter. The aim of the thesis, research questions, methods used, characteristics of the place and the sample studied are...