Srovnání pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů v aprobaci s (nejen) biologií
Comparison of undergraduate education of future teachers in approbation with (not only) biology
bachelor thesis (DEFENDED)

View/Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194434Identifiers
Study Information System: 242070
Collections
- Kvalifikační práce [20337]
Author
Advisor
Referee
Blažová, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Geography for Teacher Education - Biology for Teacher Education
Department
Department of Biology Education
Date of defense
16. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Pregraduální příprava, Bc studium, Mgr studium, aprobace, kompetenční rámec, biologieCílem této bakalářské práce je popis a porovnání pregraduální přípravy učitelů s aprobací v biologii a přírodních vědách v Kanadě, Velké Británii, Francii a Dánsku. Práce se zaměřuje na analýzu studijních programů v těchto zemích, které se věnují přípravě učitelů biologie a přírodních věd. Hlavní metodou výzkumu a získávání dat byla rešerše dostupné literatury a relevantních dokumentů. V rámci analýzy je kladen důraz na strukturu a obsah těchto programů, včetně klíčových prvků vzdělávacího procesu, které mají vliv na kvalitu přípravy budoucích učitelů. Výsledky této analýzy poskytují přehled o aktuálním stavu přípravy učitelů v uvedených zemích a přispívají k diskuzi o možnostech zlepšení.
The aim of this bachelor's thesis is to describe and compare pre-service teacher training programs in biology and natural sciences in Canada, the United Kingdom, France, and Denmark. The thesis focuses on analyzing the study programs in these countries that prepare teachers for biology and natural sciences. The primary research method for data collection was a review of available literature and relevant documents. The analysis emphasizes the structure and content of these programs, including key elements of the educational process that affect the quality of teacher preparation. The results provide an overview of the current state of teacher training in the mentioned countries and contribute to the discussion on potential improvements.