Grafické experimentování s dětmi
Experiment in printmaking with children
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193840Identifiers
Study Information System: 254758
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Tsikoliya, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
History Oriented at Education - Art Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
grafika, experiment, rozhovor, současní umělciKeywords (English)
printmaking, experiment, interview, contemporary artistsBakalářská práce se věnuje zmapování přístupů ke grafické tvorbě v práci s dětmi. Zabývá se experimentováním s možnostmi grafiky a hledáním adekvátního vyjádření pro tvorbu s dětmi. Teoretická část popisuje široké možnosti grafických technik a zabývá se jejich historií. Dále jsou představeni současní umělci a umělkyně zabývají se experimentální grafickou tvorbou. Výtvarná část práce se skládá z uceleného souboru prací vycházející jak z grafického experimentování s dětmi, tak vlastní tvorby. Didaktická část navrhuje možnosti využití grafického experimentu ve školním prostředí. Zároveň mapuje prostřednictvím rozhovorů zkušenosti pedagogů s různými přístupy ke grafice v současné výuce. Klíčová slova: grafika, experiment, rozhovor, současní umělci
The bachelor's thesis is dedicated to mapping approaches to graphic creation in working with children. It deals with experimenting with graphics possibilities and finding adequate expression to create with children. The theoretical part describes the broad options of graphic techniques and deals with their history. Contemporary artists and artists engaged in experimental graphic art are presented. The artwork consists of a comprehensive set of works based on both graphic experimentation with children and one's creative work. The didactic part suggests the possibility of using a graphic experiment at school. At the same time, it maps, through interviews, the experiences of teachers with different approaches to graphics in contemporary teaching.. Keywords: printmaking, experiment, interview, contemporary artists