Vytvoření e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky na střední odborné škole
Creating an E-Learning Course for the Subject of Graphic Technology at a Secondary Technical School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192971Identifiers
Study Information System: 265824
Collections
Author
Advisor
Referee
Kropáč, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
5. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
e-learning|e-learningový kurz|tvorba e-learningového kurzu|střední odborná škola|odborné vzdělávání|distanční výuka|učení|didaktika|didaktické prostředkyKeywords (English)
e-learning|e-learning course|creation of an e-learning course|vocational school|vocational education|distance learning|learning|didactics|didactic toolsDiplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická část se zabývá analýzou psychologických, didaktických, technických požadavků na studijní materiály určené pro distanční výuku a odborných oborových požadavků, které klade oblast polygrafie. Praktická část obsahuje návrh e-learningového kurzu a reflexi jeho funkce v praxi. Závěr práce shrnuje základní zásady pro tvorbu kurzu a výsledky ověření kurzu v praxi. Klíčová slova e-learning, e-learningový kurz, tvorba e-learningového kurzu, střední odborná škola, odborné vzdělávání, distanční výuka, učení, didaktika, didaktické prostředky
The thesis focuses on the principles of creating an e-learning course for the field of graphic design at a secondary vocational school. The aim of the thesis is to design an e-learning course for the subject of graphic technology for third-year students. The theoretical part deals with the analysis of psychological, didactic, and technical requirements for study materials intended for distance learning, as well as the professional requirements of the printing industry. The practical part includes the design of the e-learning course and a reflection on its functionality in practice. The conclusion summarizes the basic principles for creating the course and the results of its practical verification. Key words e-learning, e-learning course, creation of an e-learning course, vocational school, vocational education, distance learning, learning, didactics, didactic tools