Svoboda z dialogu. Dílo Radima Palouše v rozhovoru s vybranými filosofy a teology výchovy
Freedom from Dialogue. The Work of Radim Palouš in Conversation with Selected Philosophers and Theologians of Education
habilitation thesis
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192403Identifiers
ISBN: 978-80-88018-48-3
Collections
Author
Referee
Šafin, Ján
Pelcová, Naděžda
Muchová, Ludmila
Author's Affiliation
Husitská teologická fakulta
Faculty / Institute
Husitská teologická fakulta
Discipline
Teologie
Date of defense
12. 6. 2024
Publisher
Národohospodářský ústav Josefa HlávkyLanguage
Czech
Grade
Information unavailable
Keywords (Czech)
Radim Palouš, teologie výchovy, filosofie, dialog, svobodaPráce se zabývá filosofií výchovy a teologií výchovy. Soustředí se na pojetí svobody v díle Radima Palouše v dialogu s filosofií výchovy a teologií výchovy čtyř myslitelů 20. století, kteří promýšleli svobodná umění. Jsou jimi: Jacques Maritain, Josef Pieper, James Vincent Schall a Stratford Caldecott. Práce obsahuje také souhrnnou bibliografii Radima Palouše.
The thesis deals with the philosophy of education and the theology of education. It focuses on the notion of freedom in the work of Radim Palouš in dialogue with the philosophy of education and the theology of education of four 20th century thinkers who thought about the liberal arts. They are: Jacques Maritain, Joseph Pieper, James Vincent Schall and Stratford Caldecott. The work also includes a comprehensive bibliography by Radim Palouš.