Výzkum digitalizace objednávání zákazníků na trhu s kadeřnickými službami
Research on digital appointment scheduling in the hairdresser market
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191264Identifiers
Study Information System: 263788
Collections
- Kvalifikační práce [18436]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
digitalizace, kadeřnictví, objednávání online, zákaznická spokojenost, efektivita procesuKeywords (English)
digitalization, hairdressing, online booking, customer satisfaction, process efficiencyV současné době digitalizace proniká do mnoha sfér našich životů a beauty služby, jako kadeřnictví, jsou jednou z nich. Tato bakalářská práce se, jako první svého druhu, zaměřuje na digitalizaci procesu objednávání zákazníků v kadeřnických salonech v České republice. Cílem práce je analyzovat současný stav digitalizace v tomto sektoru, identifikovat hlavní bariéry a výzvy spojené s implementací digitálních objednávacích systémů a navrhnout možná zlepšení pro zvýšení efektivity podniků a zákaznické spokojenosti. Práce kombinuje kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody, obsahující deskriptivní analýzu a rozhovory s klíčovými účastníky v rámci kadeřnického trhu. Výsledky ukazují, že přestože je digitalizace objednávání stále v rané fázi, má potenciál výrazně zlepšit organizaci práce, snížit časovou náročnost rezervací a zvýšit spokojenost zákazníků. Tato práce přispívá k lepšímu pochopení přínosů a bariér digitalizace v kadeřnictví a nabízí podklady pro rozvoj byznysových aktivit v tomto oboru. Klíčová slova digitalizace, kadeřnictví, objednávání online, zákaznická spokojenost, efektivita procesu
Currently, digitalization permeates every aspect of our lives, and hairdressing is no exception. This bachelor thesis, first of its kind, focuses on the digitalization of the customer booking process in hairdressing salons in the Czech Republic. The aim of the thesis is to analyse the current state of digitalization in this sector, identify the main benefits and challenges associated with the implementation of digital booking systems, and suggest possible improvements to increase efficiency and customer satisfaction. The work combines quantitative and qualitative research methods, including descriptive statistics and in-depth interviews with key market participants. The results show that although the digitalization of booking is still in its early stages, it has the potential to significantly improve work organization, reduce the time required for reservations, and increase customer satisfaction. This thesis contributes to a better understanding of the benefits and barriers of digitalization in hairdressing and offers resources for business applications. Keywords digitalization, hairdressing, online booking, customer satisfaction, process efficiency