The Texture of Artistic Research: A Self-Reflexive Practice Theory of Art as Education
Textura uměleckého výzkumu: Teorie sebereflexivní praxe umění jako vzdělávání
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189003Identifiers
Study Information System: 194906
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Herzog, Jerneja
Duh, Matjaž
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Didactics of Art Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 4. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Umělecký výzkum, Učící se umělec, Sebereflexe, teorie praxeKeywords (English)
Artistic Research, Teaching Artist, Self-Reflexivity, Practice TheoryIn Czech Tato studie zkoumá transformační potenciál uměleckého výzkumu, když je aplikován učícím se umělcem ve vzdělávacím prostředí. Jak můžeme porozumět metodologii uměleckého výzkumu aplikované učícím se umělcem ve třídě střední školy? Studie sleduje její původ od bakalářského studia přes magisterské až po doktorské studium. Investigace její implementaci do kurikula designu s cílem vytvořit nové poznatky pro učícího se umělce a studenty. Cílem studie je propojit umělecký výzkum a pedagogiku, čerpajíc z oblastí sociologie, fenomenologie a teorie vzdělávání. Použitou metodologií je Umělecký akční výzkum ve spojení s modelem Výzkumu v didaktice k analýze tří případových studií. Výsledky zdůrazňují obohacení vzdělávacích zkušeností prostřednictvím uměleckého výzkumu, podporují reflexivní přístup učících se umělců a obhajují výzkumný přístup ve vzdělávání.