Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky
The question of the influence of colors on consumer behavior in the context of their perception and symbolism
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188964Identifiers
Study Information System: 253291
Collections
- Kvalifikační práce [6818]
Author
Advisor
Referee
Řehořová, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Humanities and Social Sciences
Department
Department of Theory of Art and Artworks
Date of defense
13. 2. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
barvy, marketing, symbolika barev, asociace barev, percepce, vztah barev, barevné působeníKeywords (English)
colours, marketing, colour symbolism, colour association, perception, colour relationships, colour effectCitace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Parity vertex colorings
Defence status: DEFENDEDSoukup, Jan (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)Date of defense: 22. 6. 2018A parity path in a vertex colouring of a graph G is a path in which every colour is used even number of times. A parity vertex colouring is a vertex colouring having no parity path. Let χp(G) be the minimal number of colours ... -
Vnímání barev a jeho využití v marketingu
Defence status: DEFENDEDČervenková, Adéla (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2021)Date of defense: 14. 6. 2021 -
A Colour Matching Application for Mobile Devices
Defence status: DEFENDEDZikmund, Martin (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2015)Date of defense: 15. 6. 2015Tato práce popisuje mobilní aplikaci, která umožňuje vyhledávání nejblíže podobných barev v průmyslově užívaných barevných atlasech. Cílem funkcionality aplikace není přesné zobrazení jednotlivých barev v atlasech (pouze ...