Porovnání komunikace mezi studenty a učitelem v tradičním a alternativním modelu výuky
Comparison of communication between students and teachers in traditional and alternative educational models
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188534Identifikátory
SIS: 257135
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Saicová Římalová, Lucie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
29. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
alternativní školy|komunikace|učitel|vzdělávání|waldorfský přístup|žákKlíčová slova (anglicky)
alternative schooling|communication|education|teacher|student|waldorf approachPráce s názvem "Porovnání komunikace mezi studenty a učitelem v tradičním a alternativním modelu výuky" se zabývá popisem a srovnáním výuky literatury, a to se zaměřením na komunikaci mezi učitelem a žáky, konkrétně v klasickém vzdělávacím modelu státního gymnázia a alternativním modelu waldorfského lycea. Na základě observace a polostrukturovaného rozhovoru jsou shrnuty poznatky týkající se výuky literatury ve dvou odlišných institucích, jejich přístupy k výuce, materiály, s nimiž pracují, testování, aplikace teoretickýchprvkůdo praxe, a především výuková komunikace mezi učitelem a žáky. V závěru jsou shrnuty výsledky získané na základě observace a rozhovoru, které nabízí vhled do vzdělávacího a komunikačního prostředí čtyřletého gymnázia i waldorfského lycea a jejich srovnání.
The purpose of the thesis titled "Comparison of Communication among Students and Teachers in Traditional and Alternative Models of Education" is to describe and compare the educationof literature with the primary focus on communication dynamics among teachers and students, in the traditional educational model used at a state gymnasium and the alternative model adopted at the Waldorf lyceum. Based on the observations and semi-structured interviews,this thesis summarizes the findings relatedtothe educationof literature inthese two different institutions, including teaching approaches, the materials used, the application of theoretical concepts into practice, and, most importantly, the teacher-student communication. In the conclusion, the results obtained from the observations and interviews provide insights into the educational and communication environments of the four-year gymnasium and the waldorf lyceum, facilitating comparative analysis between the two models.