Způsoby i nterakce uživatelů s obsahem na sociální síti Tik Tok
U ser i nteractions with content on t he TikTok social networking app
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188352Identifikátory
SIS: 236762
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedláček, Jakub
Oponent práce
Šlerka, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
29. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
TikTok|Interakce|Videoobsah|Obsah|Sociální sítě|For You FeedKlíčová slova (anglicky)
TikTok|Interaction|Social Media|Content|Video Content|For You FeedPodle údajů společnosti Hootsuite z dubna roku 2023 je TikTok, který je některými označován jako "social media 3.0," aktuálně nejrychleji rostoucí sociální síť s celkovým počtem přes 1 miliardu aktivních uživatelů na světě a více než 1 milionem aktivních uživatelů a uživatelek v České republice (McLachlan, 2023). Český uživatel TikToku a jím konzumovaný obsah jsou i vzhledem k nedávnému vzniku platformy dosud akademicky poměrně neprobádané oblasti. Cílem této práce proto je prostřednictvím analýzy videozáznamů obsahu obrazovky zmapování způsobů interakce českých uživatelů s TikTokem a druhů obsahu, který se jim zobrazuje. Zároveň také proniknout do určitých vzorců chování a naznačit typologii tohoto obsahu, čas strávený v aplikaci či porovnání interakcí na základě pohlaví respondentů. Klíčová slova TikTok, Interakce, Videoobsah, Obsah, Sociální sítě, For You Feed
According to Hootsuite website from April 2023, TikTok, described by some as "Social Media 3.0," is currently the fastest growing social network with a total of over 1 billion daily active users throughout the world and more than 1 million active users in the Czech Republic (McLachlan, 2023). Czech TikTok users and the content they consume are still relatively unexplored areas academically, even given the relatively recent emergence of the platform. Therefore, the aim of this thesis is to map the ways in which Czech users interact with TikTok and the types of content they are shown through the analysis of video screen content. At the same time, it is also to dive into certain behavioural patterns and suggest a typology of this content, time spent in the application or a to compare interactions based on the gender of the respondents. Keywords TikTok, Interaction, Social Media, Content, Video Content, For You Feed