Fenomén IKEA: Filozofie marketingu a strategické komunikace od počátků do současnosti
The IKEA Phenomenon: Philosophy of Marketing and Strategic Communication from the Early Days to the Present
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188055Identifiers
Study Information System: 251555
Collections
- Kvalifikační práce [18149]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Strategic communication
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
29. 1. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
IKEA, firemní marketing, strategická komunikace, komunikace firem, IKEA marketing, strategie IKEA, filozofie marketingu, Ingvar Kamprad, nábytkářská firma, komunikace konglomerátuKeywords (English)
IKEA, corporate marketing, strategic communication, corporate communication, IKEA marketing, IKEA strategy, marketing philosophy, Ingvar Kamprad, furniture company, conglomerate communicationCílem diplomové práce s názvem "Fenomén IKEA: Filozofie marketingu a strategické komunikace od počátků do současnosti" je vysledovat, jaké hlavní myšlenky stály u zrodu fenoménu IKEA, jakou strategii a jaké komunikační nástroje používal v počátcích firmy její zakladatel Ingvar Kamprad. Přičemž nejde pouze o počáteční vizi firmy, charakteristickým znakem marketingu a komunikace firmy IKEA je fakt, že působí na klienty v dlouhodobém horizontu, jedná se vlastně o proces dlouholeté série komunikačních postupů zaměřených na klienty. IKEA je hodnocena i jako pionýr interní komunikace. K filozofii budování firmy patří orientace na rodinu, domov, na řešení otázek a problémů všedního každodenního života, hledání racionálních řešení, udržení dostupné ceny výrobků při zachování dobré kvality, snaha udržet se "in" díky modernímu designu. V teoretické části seznamuje práce obecně s významem a úlohou strategické komunikace obchodních firem a s jejími jednotlivými aspekty. V praktické části zodpovídá diplomová práce na základě kvalitativního výzkumu a pomocí analýzy zdrojového materiálu otázku, jaké vize, jaký styl komunikace (se zákazníky, spolupracovníky, zaměstnanci) a jaké marketingové nástroje byly v počátcích fungování firmy IKEA určující pro pozdější celosvětovou prosperitu a oblibu této firmy a popisuje, jakým...
The aim of the diploma thesis entitled "The IKEA Phenomenon: Philosophy of Marketing and Strategic Communication from the Early Days to the Present" is to trace the main ideas behind the creation of the IKEA phenomenon, to trace what strategy and communication tools were used by its founder Ingvar Kamprad in the beginnings of the company. While it is not only about the initial vision of the company, a characteristic feature of IKEA's marketing and communication is the fact that it affects clients in the long term, it is a process of a long-term series of client-oriented communication procedures. IKEA is also rated as a pioneer of internal communication. The philosophy of building the company includes orientation towards the family and the home, solving questions and problems of everyday life, searching for rational solutions, keeping the price of products affordable while maintaining good quality, trying to stay "in" thanks to modern design. In the theoretical part, the thesis generally introduces the meaning and role of strategic communication of business companies and its individual aspects. In the practical part, the diploma thesis, based on qualitative research and with the help of analysis of source material, answers the question of what vision, what style of communication (with customers, colleagues,...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Defence status: DEFENDEDPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Defence status: NOT DEFENDEDLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...