Trendy v reklamním filmu během koronavirové pandemie
Trends in advertising film during the coronavirus pandemic
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186715Identifiers
Study Information System: 247380
Collections
- Kvalifikační práce [23976]
Author
Advisor
Referee
Svatoňová, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Cinema Studies
Department
Film Studies Department
Date of defense
4. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
reklama|reklamní film|reklamní spoty|televize|televizní průmysl|reklamní průmysl|Covid-19|pandemie|trendyKeywords (English)
advertising|advertising film|commercials|television|television industry|advertising industry|Covid-19|pandemic|trendsBakalářská práce se věnuje reklamnímu filmu a jeho trendům, které vznikaly v období korovavirové pandemie. S tímto žánrem se setkáváme na každodenní bázi, ale obecně se mu nepřikládá příliš velká důležitost, nicméně jeho konzumenty jsme všichni. Ať už se s reklamou setkáváme nepřímo v našem okolí, vidíme ji v různých sdělovacích prostředcích např. v televizi, v online prostoru nebo jsme reklamou my sami, jelikož konzumujeme daný obsah a používáme propagované produkty. Pro práci jsem zvolila konkrétní období, které audiovizuální obsah velmi ovlivnilo, a to koronavirovou pandemii v horizontu dosavadních cca 2 let. Práce se zaměřuje na reklamy, které vznikaly v reakci na tuto situaci a na to, jak pandemie ovlivnila reklamní průmysl formovala a trendy charakterizující dané období.
The bachelor's thesis is devoted to advertising film and its trends that arose during the coronavirus pandemic. We encounter this genre on a daily basis, but it is generally not given much importance, however we are all consumers of it. Whether we encounter advertising indirectly in our surroundings, we see it in various media, such as television, online platforms or we are advertising ourselves as we consume the given content and use the promoted products. For my work, I chose a specific period that greatly influenced audiovisual content, namely the coronavirus pandemic in the period of about 2 years so far. The work focuses on advertisements that were created in response to this situation and the way how the pandemic focused on the advertising industry, shaped and characterized the trends of the given period.