Imagism, Imagists and Imagery: Ezra Pound, H.D. and William Carlos Williams
Imagismus, imagisté a snímky: Ezra Pound, H.D. a William Carlos Williams
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186592Identifiers
Study Information System: 245050
Collections
- Kvalifikační práce [23729]
Author
Advisor
Referee
Machová, Mariana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
English and American Studies
Department
Department of Anglophone Literatures and Cultures
Date of defense
4. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
Modernism|Modernist Poetry|Imagist poetryKeywords (English)
Modernism|modernist poetry|Imagist poetryImagismus, skoro paralelní s první světovou válkou, bylo Americké básnické hnutí, používající volný verš a "obraz," který okamžitě prezentuje intelektuální a emoční komplex, a vyzdvihuje význam každého slova, a pohybující se opačným směrem od Romantismu k Modernismu, jako jeho pod-žánr. Cíl této teze je porovnat a analyzovat některé z nejvíce významných děl důležitých básníků a zakladatelů tohoto hnutí: Ezry Pounda, H.D., Richarda Aldingtona, F. S. Flinta a Williama Carlose Williamse, a vyhodnotit zásadní charakteristiky tohoto hnutí. Tato teze bude definovat tři hlavní stylistické tendence Imagismu, a doloží tyto rysy v básních již zmíněných básníků. Analýza prací každého autora bude fungovat jako materiál k demonstraci nejvíce významných charakteristik tohoto literárního hnutí. První vlastnost Imagistické poezie, přímé zacházení s "věcí," bude reprezentováno William Carlosem Williamsem, spolu s ostrými obrazy, zvýrazněné v jeho kolekci Spring and All a Sour Grapes, včetně básní "By the Road to the Contagious Hospital," "The Red Wheebarrow," "The Great Figure," "This is Just to Say." Druhý charakteristický rys, nepoužívat absolutně žádné slovo, které by nepřispívalo k prezentaci, bude prozkoumáno v "The Return" "In a Station of the Metro" a překladu "Liu Ch'e" od Ezry Pounda. Poslední podstatný...
Imagism, almost parallel with the first World War, was an American poetry movement applying free verse, using an "Image" which presents an intellectual and emotional complex in an instant, and accenting the meaning of each word, moving the opposite direction from Romanticism and towards to Modernism, as its sub-genre. The goal of this thesis is to compare and analyze some of the most notable works of the most eminent poets and founders of the Imagism movement: Ezra Pound, H.D., Richard Aldington, F. S. Flint, and William Carlos Williams, and to evaluate the main characteristics of the movement itself. This thesis will define the three most prominent stylistic tendencies of Imagism and illustrate said features in the work of each of the poets. The analysis of each poet's work will serve as material for a demonstration of the most notable characteristics of this literary movement. The first feature of Imagist poetry, direct treatment of the "thing," will be represented by William Carlos Williams, alongside sharp imagery, highlighted in his collection Spring and All and Sour Grapes including the poems "By the Road to the Contagious Hospital," "The Red Wheelbarrow," "The Great Figure" and "This is Just to Say." The second characteristic, to use absolutely no word that does not contribute to the...