JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Za 9 minut:Vážení uživatelé Digitálního repozitáře UK. Systém bude z důvodu pravidelné údržby cca od 16:15 do 16:30 dočasně nedostupný. Ukončete a uložte si prosím svoji práci a odhlaste se ze systému. Děkujeme za pochopení. || Dear CU Digital Repository users. The repository will be temporarily unavailable due to regular maintenance from approx. 4:15 PM to 4:30 PM. Please finish and save your work and logout from the system. Thank you for your understanding.
Role metodika prevence na školách a jeho sebevzdělávání
The methodology specialist's role of prevention and his self-education
Tato bakalářská práce se zabývá tématem školního metodika prevence a jeho dalšími možnostmi vzdělávání. Teoretická část je rozdělena do pěti velkých kapitol. První kapitola se zabývá školním prostředím. Druhá kapitola se zabývá nás seznamuje s typy rizikového chování. Třetí kapitola se zabývá prevencí. Čtvrtá kapitola je zaměřena na poradenské pracoviště základních škol a poslední na samotného metodika prevence a témata s ním spojená. V praktické části se snažím přiblížit práci školního metodika prevence a porovnávat, jak se praxe shoduje s teorií. Za účelem tohoto šetření jsem získala osm rozhovorů se školními metodiky prevence, ve kterých jsem zjišťovala jejich odbornost, podporu a spolupráci a možnosti jejich dalšího vzdělávání.
This bachelor thesis deals with the topic of the school prevention methodologist and his/her further training possibilities. The theoretical part is divided into five large chapters. The first chapter deals with the school environment. The second chapter deals with introduces us to types of risky cho- behavior. The third chapter deals with prevention. The fourth chapter focuses on the counselling department of primary schools and the last one on the prevention method itself and the topics related to it. In the practical part I try to present the work of the school prevention methodologist and compare how practice coincides with theory. For the purpose of this investigation, I obtained eight interviews with school prevention methodologists to determine their expertise, support and cooperation, and opportunities for further training.