Firemní kultura českého podniku ve vztahu k národní kultuře a působení podniku na mezinárodním trhu
Corporate culture of a Czech company in relation to national culture and the company's operation on the international market
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179385Identifikátory
SIS: 254614
Kolekce
- Kvalifikační práce [23279]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Richter, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
23. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
firemní kultura|podnik|organizaceKlíčová slova (anglicky)
corporate culture|venture|organizationPředmětem této bakalářské práce je výzkum firemní kultury, její vztahu ke kultuře národní a působení podniku na mezinárodním trhu. Cílem práce je odhalit jak zaměstnanci a management vybrané české firmy vnímají podnikovou kulturu a analyzovat firemní strategie v oblasti mezinárodního trhu. Pro zkoumání vlivu národní kultury na řízení bude vyžita metodika kvantitativního šetření pomocí dotazníku Geerta Hofstedeho. Výstupem provedeného výzkumu jsou indexy, pomocí kterých lze odhalit hodnoty, ovlivněné národní kulturou. Výnosem práce z akademického hlediska je náhled do promítání rysů národní kultury na fungování moderního českého podniku a podnět k rozsáhlejší analýze významu národní kultury v business prostředí. Práce také může být využita analyzovaným podnikem pro zmapování vnitřního klimatu organizace.
The subject of this bachelor's thesis is the research of corporate culture, its connection with national culture and the operation of the company on the international market. The aim of the thesis is to reveal how the employees and management of the selected Czech company perceive the corporate culture and to analyze the company's strategies in the field of the international market. To investigate the influence of national culture on management, a qualitative research methodology will be used using Geert Hofstede's questionnaire. The output of the conducted research are indices that can be used to reveal values influenced by national culture. The result of the work from an academic point of view is an insight into the projection of the features of national culture on the functioning of a modern Czech company and a stimulus to a more extensive analysis of the importance of national culture in the business environment. The work can also be used by the analyzed company to map the internal climate of the organization.