Postavy žen v povídkové tvorbě Mu Shiyinga
Female protagonists in short stories by Mu Shiying
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177124Identifikátory
SIS: 246657
Kolekce
- Kvalifikační práce [23727]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Masárová, Šárka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sinologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sinologie
Datum obhajoby
7. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
čínská literatura|Mu Shiying|neo-senzualismus|literární postava|povídkaKlíčová slova (anglicky)
Chinese literature|Mu Shiying|New Sensationism|literary character|short storyMu Shiying patří mezi významné představitele literárního proudu čínských neo- senzualistů působící v Šanghají během dvacátých a třicátých let minulého století. Autoři této skupiny byli velmi ovlivněni skupinou neo-senzualistů z Japonska. V Mu Shiyingových povídkách se odráží rychlost, chaos a povrchnost městského života. V textech se často tematizuje vztah mezi postavami žen a mužů, který má většinou jen povrchní charakter, trvající po dobu jediné noci. Práce předkládá literární analýzu ženských postav v Mu Shiyingově povídkové sbírce Hřbitov (Gongmu 公墓) z roku 1933. Primární důraz se klade na rozbor charakteristik žen v návaznosti na prostor, čas a vlastní jména postav. Práce rovněž zvažuje možnou typologizaci ženských postav, vznikající ve dvacátých letech.
Mu Shiying was one of the prominent representatives of the New Sensationist group active in Shanghai during the twenties and thirties of the last century. The authors of this group were heavily influenced by the same named movement in Japan. Mu Shiying's short stories reflect the speed, chaos and superficiality of urban life. The stories often focus on the relationship between the male and female characters which usually has only a superficial character, lasting for a single night. This thesis represents a literary analysis of the female characters in Mu Shiying's short stories collect Gongmu from nineteen thirty-three. The primary emphasis is placed on the analysis of the characteristics of women in relation to space, time and the names the female characters themselves. The thesis also considers a possible typology of female figures emerging in the twenties.