Empatie ve vztahu lékař-pacient
Empathy in the doctor-patient relationship
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174907Identifikátory
SIS: 238347
Kolekce
- Kvalifikační práce [24015]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Červinková, Monika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
17. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
empatie|měření empatie|změny empatie|vztah mezi lékařem a pacientem|Jeffersonova škála lékařské empatie|studenti medicínyKlíčová slova (anglicky)
Empathy|Empathy measurement|Changes in empathy|Doctor-patient relationship|Jefferson Scale of Physician Empathy|Medical studentsTato práce se zaměřuje na empatii ve vztahu mezi lékařem a pacientem. Zabývá se různými definicemi a pohledy na empatii, a také metodami, kterými ji lze měřit. Dále popisuje klíčové prvky ve vztahu lékař-pacient, a následně se zaměřuje na roli empatie v něm. Práce sleduje vývoj empatie již v průběhu studia medicíny. Popisuje možné intervence vedoucí k jejímu zvýšení. Výzkumná část se zabývá návrhem projektu, jehož cílem je zmapovat změny empatie, konktrétně, v jakém ročníku ke změně dochází.
This paper focuses on empathy in the doctor-patient relationship. It deals with definitions and different perspectives on empathy and the methods by which it can be measured. Further it describes the key elements in the doctor-patient relationship, and then focuses on the role of empathy in it. The thesis traces the development of empathy during the medical study. It describes possible interventions leading to empathy increase. The research part deals with the design of a project that aims to map changes in empathy, specifically in what year the changes occur.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Empatie učitele v pedagogické teorii a praxi
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠtěrba, Radim (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 19. 10. 2015The thesis deals with the theme of empathy of teacher in educational theory and teaching practice. Its objective is to bring on an analysis of major Czech and foreign educational theories an overview of empathy as specific ... -
Empatie učitele a žáků
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKryllová, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 20. 5. 2021Tématem této diplomové práce je dovednost empatie učitele, žáků a její vztah k efektivitě učení. V teoretické části je vymezený pojem empatie a problematika definice tohoto pojmu. Autorka se dále věnovala tématu rozvoje ... -
Možnosti využití současných poznatků v oblasti zrcadlových neuronů v psychologické praxi pro trénink empatie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPoupětová, Veronika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 4. 9. 2017Mirror neurons are very specific nerve cells that are both motor and sensory in nature. Mirror neurons are a relatively new discovery first identified by a team of neurophysiologists at the University of Parma. These neurons ...