"The ground possessed and repossessed": The Trope of the Feminized Land in Seamus Heaney's North
"Země znovu a znovu ovládána": Trop zobrazení země jako ženy ve sbírce North od Seamuse Heaneyho
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150320Identifikátory
SIS: 229607
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Theinová, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
7. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Seamus Heaney|North|Feminismus|Trop zobrazení země jako ženyKlíčová slova (anglicky)
Seamus Heaney|North|Feminism|Trope of the feminized landZobrazení země jako ženské postavy je podstatou tropu feminizované země. Tento trop má kořeny v irské literární tradici objevil již ve středověku a přizpůsobován, mnoha různých formách. V " " se nachází v podobě staré čarodějnice, která se promění krásnou ženu, v básni Aodhagána Ó Rathailla "Gile na Gile" se básníkovi žena zjevuje jako vize a v "Mise Éire" od Patricka Pearse na sebe trop bere podobu smutné naříkající matky, kterou opustily její děti. Tato práce se zaměřuje na trop zobrazení země jako ženy v nedávné ickým vývojem tropu, ukazuje jeho různé modifikace a zkoumá, jakým způsobem tyto modifikace reflektují politické změny. Druhá část této práce se zaměřuje na sbírku poezie (1975) od Seamuse Heaneyho, která se dočkala četné pozornosti kritiků zejména d analýzou básní obsahujících trop zobrazení země jako ženy, a tím osvětluje vztah mezi Heaneyho básně tím, že prozkoumává vztahy mezi formou tropu ve starších textech a sbírkou a zejména pozoruje Heaneyho vlastní inovace a modifikace tropu. Heaneyho složité metafory jsou analyzovány ve třech oddílech: básně "Antaeus", "Hercules and Antaeus" a "Bone Dreams" jsou zkoumány v první podkapitole, poté následuje série básní věnovaných tělům z bažin - " " " " " " " " - Jako poslední je představena skupina zabývajících se především tradičním zobrazením Irska...
- propaganda tract "Echtra mac nEchach Muigmedóin" ("The Mugmedón"), the vision in Aodhagán Ó Rathaille's "Gile na Gile" ("The Glamoured"), and the sorrowful mother lamenting being abandoned by her children in Patrick Pearse's "Mise Éire" ("Ireland"). This thesis focuses on how t second part of the thesis focuses on Seamus Heaney's poetry collection illuminates the relationship between Heaney's poetry and the politics and history of Ireland. The aim of this thesis is to offer a new perspective on Heaney's poems by examining the parallels between the trope's form in older texts and Heaney's innovations and modifications of the trope. In three parts, Heaney's complex metaphors are analyzed: "Antaeus", "Hercules and Antaeus" and "Bone Dreams" are explored - "Come to the Bower", "Bog Queen", "Punishment", and "Kinship", which offer us the trope is its most archetypal form. The last - "Ocean's Love to Ireland", "Aisling", "Act of Union" and "The Betrothal of Cavehill". In the third part, the thesis touches upon the feminist critique of Heaney's poems, as became a focus of many critics' work, including