Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI
Development of music instrument teachers' social skills by Video home training method
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148602Identifikátory
SIS: 224505
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Urban, Kamila
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
13. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální dovednosti|videotrénink interakcí|učitel hudbyKlíčová slova (anglicky)
social skills|video interaction guidance|music teacherTato práce se zabývá sociálními dovednostmi učitelů hry na hudební nástroj a jejich rozvojem pomocí metody videotrénink interakcí. Literárně přehledová část shrnuje poznatky z oblasti psychologie hudební pedagogiky, oblasti sociálních dovedností a přibližuje metodu videotrénink inerakcí. Empirická část se pak zabývá pomocí dotazníku postoji učitelů hry na hudební nástroj k sociálním dovednostem a jejich rozvoji. Zároveň zkoumá pomocí případové studie možnou podobu VTI intervence v hudebně-pedagogické oblasti. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že učitelé vnímají sociální dovednosti jako důležité, zároveň ukazují, že učitelé jsou zvyklí se dále rozvíjet zejména formou konzultací s kolegy, cvičení, či navštěvování odborných seminářů či masterclassů. Případová studie pak nastiňuje možnou podobu intervence pomocí metody VTI. Klíčová slova: sociální dovednosti, videotrénink interakcí, učitel hudby
This master thesis deals with socials skills of instrumental music teachers and their development through the VTI method. The theoretical part of the thesis sums up a knowledge of music education psychology, social skills and it outlines VTI method. The empirical chapter of the thesis uses a questionnaire focused on music teachers' attitude to social skills and their development. At the same time it analyses by means of a case-study an appropriate form of VTI intervention in the field of music education. The results of the questionnare research show that teachers perceive social skills as important ones. As well they show that teachers are used to developing their skills by consulting their colleagues, practicing their musical instruments or participating in professional workshops and master classes. The case study shows a possible form of the VTI method intervention. Keywords: social skills, video interaction guidance, music teacher