Instagramová estetika a turismus: vzájemné ovlivňování
Instagram aesthetics and its interaction with tourism
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148082Identifiers
Study Information System: 222777
Collections
- Kvalifikační práce [24015]
Author
Advisor
Consultant
Šlerka, Josef
Referee
Wančová, Nina
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
New Media Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies
Date of defense
9. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
turismus|cestovní ruch|Instagram|estetika|instagramizace|instagramibilita|over-tourismus|instagramoví influenceřiKeywords (English)
tourism|tourism industry|Instagram|aesthetic|instagramization|instagrammability|over-tourim|Instagram influencerskonkrétní turistické destinace a způsoby, těmito dopady vypořádávají. Do analýzy je zahrnuto celkem pět celého světa a výsledkem je kromě popisu jejich přístupu a způsobu nahlížení na instagramizaci také kategorizace jejích dopadů. Práce zároveň zasazuje vztah mezi Instagramem, jeho estetikou a turismem do širšího teoretického rámce, a představuje tak jejich Klíčová slova: tourismus, instagramoví influenceři.
The diploma thesis analyzes the effects of instagramization on specific tourist destinations and the ways in which those places deal with this phenomena. The analysis includes five places from all over the world and apart from description of places and strategies of dealing with instagramization, the analysis also provides categorization of its impacts. The thesis also places the relationship between Instagram, its aesthetics and tourism into a broader theoretical framework, and thus introduces their mutual and close connection. Key words: tourism, tourism industry, Instagram, aesthetic, instagramization, instagrammability, over-tourim, Instagram influencers.