Webové stránky pro výuku geometrických zobrazení na střední škole
Websites for teaching of geometric transformations at secondary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13319Identifikátory
SIS: 47018
Katalog UK: 990009709420106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [11368]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šír, Zbyněk
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky v komb. s deskript. geometrií pro SŠ
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
19. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V rámci diplomové práce byly zhodnoceny stávající webové stránky, které se věnují geometrickým zobrazením v rovině, a byly vytvořeny nové webové stránky pro výuku geometrických zobrazení v rovině na střední škole. Hodnoceny jsou stránky v českém a anglickém jazyce stručným popisem stránek. V závěru první části jsou poznatky o stránkách přehledně uspořádány ve shrnující tabulce. Druhou částí práce jsou nově vytvořené webové stránky. Rozsah látky zpracované ve vytvořených stránkách rozšiřuje učivo probírané běžně na střední škole. Součástí stránek jsou Java aplety a krokování příkladů a konstrukcí. Stránky obsahují definice pojmů, věty s důkazy a popis konstrukcí.
As a part of this thesis existing web pages about planar geometrical transformations were evaluated and new web pages were created. Pages in Czech and in English language were evaluated shortly verbally. There is a table summarizing findings about existing web pages at the end of this part. The second part of this thesis contains newly created web pages. Scope of subject matter of created web pages overreaches common secondary school curriculum. There are Java applets used for illustrating findings about geometrical transformations as an integral part of web pages. Solving of exercises is accompanied by step-by-step operation. Web pages contain definitions, theorems with proofs and explanations of constructions.