Recognition of 3D objects with uniform surface reflectance
Recognition of 3D objects with uniform surface reflectance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13248Identifikátory
SIS: 44518
Kolekce
- Kvalifikační práce [11216]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Tomáš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
18. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Jako alternativa k MSERům a Harrisovským bodům byla vyvinuta metoda pro detekci polygonálních struktur v obraze, která je založena na analýze hranových pixelů. Původní motivací bylo rozpoznávání objektů s uniformním povrchem. Detekované polygony lze ovšem také použít jako doplňující příznaky pro rozpoznávání neuniformních objektů. Navrhovaná metoda byla testována na reálné aplikaci týkající se pohledově invariantní detekce SPZ. Hlavním přínosem našeho postupu je jeho schopnost detekce polygonů bez ohledu na jejich velikost, počet vrcholů nebo orientaci. Polynomiální asymptotická složitost pro nízké stupně hledaných polygonů umožňuje našemu algoritmu jeho nasazení v aplikacích pracujících v reálném čase. Navíc jej lze jednoduše modifikovat pro hledání více typů polygonů najednou.
A new approach based on the edge examination has been developed for the detection of polygonal structures as an alternative to MSERs and Harris points. The recognition of objects with a uniform surface was the initial motivation. The detected polygonal structures can be used as supplementary features for the nonuniform object recognition as well. Finally, the method has been tested on the real application of the viewpoint invariant car license plate detection. The main contribution of our approach is the ability to detect polygons regardless to their size, number of vertices and orientation. The polynomial time complexity for low polygon degrees allows our method the real-time performance. Moreover, the searching algorithm can be modified to find more types of polygons at a time very easily.