Integrace dítěte s Dětskou mozkovou obrnou
Integration of the Child with Infantile Cerebral Paresis
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12815Identifikátory
SIS: 18690
Kolekce
- Kvalifikační práce [1516]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tejmarová, Klára
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
10. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V této práci se zabývám integrací dítěte s dětskou mozkovou obrnou v mateřské škole. Je rozdělena do VII částí. Ve II. - IV. části se věnuji teorii, zatímco V. a VI. část je praktického charakteru. V rámci teorie popisuji tyto záležitosti - například pojmy integrace a inkluze, vzdělávání dětí s postižením a blíže seznamuji s dětskou mozkovou obrnou. V V., praktické části popisuji případ dívky s DMO integrované v mateřské škole. Vycházím z vlastní zkušenosti, pracuji totiž jako asistent pedagoga. VI. část je zaměřena na podmínky integrace, předpoklady pro její úspěšnost či neúspěšnost. Hlavním cílem této práce je stanovit podmínky integrace, za jakých okolností lze předpokládat úspěšnost integrace. Vedle splnění různých podmínek (například technická, materiální a personální připravenost), je podstatným znakem zdařilé integrace spokojené a šťastné dítě. Úspěšnost však závisí na spolupráci mezi zúčastněnými stranami a příznivé shodě různých okolností. Je to však velice individuální záležitost. Smyslem integrace by mělo být zlepšení kvality života lidí s postižením. Pravým smyslem integrace by mělo být zlepšení kvality všech lidí, protože nejvíce obohacujícím je udělat též něco dobrého pro druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The dissertation deals with issues of integration of the child with infantile cerebral paresis in kindergarten age. It is divided to VII. parts. Parts II. - IV. are dedicated to the theory, meanwhile V. and VI. parts are more practical. The theoretical part describes following circumstances - e.g. a conception of integration or inclusion, education of children with disability. Relevant attention is paid to infantile cerebral paresis. The V. part, practical one introduces the case of the girl with infantile cerebral paresis integrated in the nursery. It is based on my own experience as I have been working as her assistant, assistant of the teacher. The VI. part focuses on conditions of integration, its positive and negative points. The main aim of this essay deals with summarising conditions which lead to the success of integration. Beside some conditions of integrati on (e.g. technical, material and personal preparations), a satisfied and happy child is the best result of integration. The achievement depends on teamwork of all subjects participating in integration and luck of all circumstances involved. It is an individual process. The goal of integration should be to improve the quality of life for people with disability. The true sense of integration should be to improve the quality of lifeconditions for...