Práce s chybou
How to deal with mistake in the procen of learning
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12799Identifiers
Study Information System: 622
CU Caralogue: 990008263030106986
Collections
- Kvalifikační práce [2865]
Author
Advisor
Referee
Váňová, Miroslava
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem této práce bylo ukázat chybu jako nástroj k porozumění v procesu učení. Po stránce teoretické byla chyba rozebrána ze dvou přístupů: podle G. Bachelarda je potřeba chybu vidět jako překážku, která nebyla odstraněna, podle J. Piageta je chyba prostředkem ke zdokonalení současného modu / schématu myšlení. Obě teorie společně vidí chybu jako možnost k posunu, tedy ke zlepšení. Z teorie G. Bachelarda a J. Piageta vyšli dva francouzští vědci, J.-P. Astolfi a D. Descomps, jejichž práce zde byly též analyzovány. D. Descomps použil k vysvětlení procesu učení metaforu a příměry, Astolfiho práce spojila všechny známé myšlenky dohromady a vypracovala důkladnou typologii chyb s možnými návrhy jejich řešení.
This thesis deals with the topic of mistake in the process of learning.