Obraz náboženství v počítačové hře Bioshock: Infinite
Image of religion in Bioshock. Infinite computer game
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120189Identifikátory
SIS: 199946
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Martínková, Libuše
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie - Religionistika
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra religionistiky
Datum obhajoby
22. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Bioshock, Infinite, náboženství, politika, videohra, Mýtus americké výjimečnosti, Hraniční mýtus, kovbojKlíčová slova (anglicky)
Bioshock, Infinite, religion, politics, videogame, American exceptionalism, Frontier myth, cowboyObraz náboženství v počítačové hře Bioshock: Infinite Diplomová práce - Bc.Jiří Kothera Málokterá mainstreamová počítačová hra vyvolala svým zasazením a příběhem takovou kontroverzi, jako Bioshock: Infinite (Irrational Games, 2013). Třetí díl série Bioshock, která po celém světě prodala přes 25 milionů kopií (z toho B:I 11 milionů), je narozdíl od předchozích dílů zasazený do fiktivního města Columbia na počátku dvacátého století, které se na první pohled jeví jako dokonalá společenská utopie. Již po chvíli začne ovšem narativ odkrývat mnohovrstevné problémy společnosti utlačované zlomkem bílé elity a náboženským fanatismem ztělesněným postavou Z.H.Comstocka, charismatického vůdce celé komunity. Obliba hry a její stabilní místo na nejvyšších místech v nejrůznějších žebříčcích popularity není dána jen přitažlivým audiovizuálním zpracováním a komplexními herními mechanikami. Jde především o příběhovou stránku užívající na produkt určený pro masové publikum až nebývalé množství náboženské symboliky - zejména křesťanské, historických odkazů a polysémických příběhových prvků. Tato práce se zabývá analýzou narativu a nábožensko- společenských fenoménů objevujících se ve hře. Zejména se zaměřuje na ty, které jsou přímo spojeny s náboženskými a nacionalistickými tématy ve Spojených státech.
Image of religion in Bioshock: Infinite computer game Master's thesis - Bc.Jiří Kothera Few mainstream computer games have caused such controversy as Bioshock: Infinite (Irrational Games, 2013). The third installment of the Bioshock series is set in the fictional city of Columbia in an alternate history of early twentieth century, which at first glance appears to be a perfect social utopia. After a while, however, the narrative begins to uncover the multilayered problems of society oppressed by a fraction of the white elite and religious fanaticism embodied by the character of Z.H.Comstock, the charismatic leader of the whole community. The popularity of the game and its stable position at the top of the various popularity charts are not only due to the attractive audiovisual processing and complex game mechanics. It is primarily a story that uses (for a mass audience product) an unprecedented amount of religious symbolism - especially Christian, historical references, polysemic story elements and the story based on the concepts of Frontier myth and American exceptionalism. This work deals with the analysis of narrative and religious-social phenomena appearing in the game, especially those that are directly related to the religious and nationalistic topics in the United States.