Uvádění her Larse Noréna na českých scénách po roce 2000
Staging Lars Norén's plays in Czech theatres since 2000
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119135Identifikátory
SIS: 221806
Kolekce
- Kvalifikační práce [23727]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolová, Barbara
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
17. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Švédsko|divadlo|drama|Lars Norén|dramatik|švédské drama|česká divadla|Démoni|Chaos je sousedem Boha|Chlad|Noc je matkou dne|Okruh osob|O lásce|Tichá hudba|VálkaKlíčová slova (anglicky)
Sweden|Theatre|Drama|Lars Norén|Playwright|Swedish drama|Czech theatres|Demons|Chaos is the Neighbour of God|Cold|Night is Mother to the Day|Personkrets 3:1.|Om kärlek|WarBakalářská práce se bude věnovat uvádění her významného švédského dramatika Larse Noréna na českých scénách zejména od roku 2000. První část práce čtenáři představí autorovu tvorbu a zařadí ji do kontextu současné skandinávské dramatiky. Ve druhé části se následně zaměřím na osm dramat, která měli diváci možnost na českých jevištích ve zkoumaném období zhlédnout, jejich konkrétním realizacím a kritické reflexi a ohlasům. Práce nabízí hlubší vhled do celkové recepce tohoto dramatika a zároveň si klade otázku, proč je Lars Norén, jeden z nejúspěšnějších a nejuznávanějších současných švédských dramatiků, stále pro české publikum téměř neznámý.
This bachelor thesis deals with the staging of Lars Norén's plays in Czech theatres primarily since 2000. The first part of this thesis introduces the author's work, places it in the context of contemporary Scandinavian drama and focuses more closely on eight plays that the Czech audience had the opportunity to see on local stages during the period under review. The second part is dealing with those specific realizations of Lars Norén's dramas and their critical reflection and responses. The thesis offers a deeper insight into the overall reception of this playwright and, at the same time, rises the questions, why Lars Norén, one of the most successful and respected contemporary Swedish playwrights, is still almost unknown to the Czech audience.