Přehled pracovních činností sociálních pracovníků jako podklad pro formulování žádoucích výsledků učení
Vědecký článek
Issue Date
2020Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaPraha
Praha
Source document
Fórum sociální práce (web)ISSN: 2336-6664
Periodical publication year: 2020
Periodical Volume: 2020
Periodical Issue: 1
Link to license terms
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/Článek podává v první části přehled činností, kterým se věnují sociální pracovníci v ČR v současnosti. Byl excerpován z pilotních verzí souboru profesiogramů, což jsou charakteristiky nároků vztažených k určité pracovní pozici. Takto získaný přehled činností sociálních pracovníků umožňuje formulovat požadavky na výsledky učení. Definování a formulace výsledků učení je v mezinárodním kontextu považováno za metodu, která ovlivňuje kvalitu vzdělávání. V druhé části článku jsou proto diskutovány některé charakteristiky současného vzdělávání sociálních pracovníků ve vztahu k plánované inovaci standardů vzdělávání.
The article gives an overview of activities that social workers in the Czech Republic are currently doing. The overview has been excerpted from pilot versions of professiograms, which are sets of the demands for a job position. The overview of social workers‘ activities thus obtained makes it possible to construct a system of learning outcomes as an aid for the creation of educational programs. The second part of the article therefore discusses various aspects of current social worker education in relation to the innovation of educational standards.