Analýza pohybových aktivit žáků v tělesné výchově na 2. stupni ZŠ v Jihočeském kraji
Analisis of physical activities of children at primary school in South Bohemia
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111767Identifiers
Study Information System: 195717
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 1. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
pohybová aktivita, školní tělesná výchova, starší školní věk, základní škola, Jihočeský krajKeywords (English)
physical activity, school physical education, older school age, primary school, South BohemiaPředložená diplomová práce se zabývá pohybovými aktivitami žáků na 2. stupni základních škol v Jihočeském kraji. Jejím cílem je zmapovat podmínky pro výuku tělesné výchovy, zjistit její obsah výuky, posoudit, zda si ze školy žáci odnášejí získané znalosti či dovednost a vyhodnotit oblibu žáků provádět pohybovou aktivitu ve svém volném čase. Toto mapování bylo provedeno formou tří dotazníků, na které odpovídali jak ředitelé základních škol, učitelé tělesné výchovy, tak i jejich žáci. Výsledky práce mohou posloužit všem budoucím i současným učitelům tělesné výchovy.
This thesis deals with the analysis of physical activities of children at primary school in South Bohemia. It finds out the conditions for teaching physical education, content to teaching, find out if pupils take the acquired knowledge or skill from school and evaluate popularity of pupils to exercise physical activity in their leisure. This finding was done in form three questionnaires for directors of primary school, teachers of physical education and their pupils. The results of this thesis could help to all future and present teachers of physical education.