"Čtenářský zážitek" v kontextu školního vzdělávání
"Literature Experience" in the Context of Institutional Education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105278Identifiers
Study Information System: 198621
Collections
- Kvalifikační práce [23729]
Author
Advisor
Referee
Brož, František
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Teacher Training for Czech Language and Literature
Department
Department of Czech and Comparative Literature
Date of defense
21. 1. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Český jazyk a literatura|výuka literatury|četba|druhý stupeň základní školy|čtenářský zážitek|metody práce se čtenářským zážitkemKeywords (English)
Czech language and literature|literature teaching|reading|second grade of elementary school|reading experience|methods of work with reading experienceDiplomová práce si klade otázku, co představuje "čtenářský zážitek" v didaktickém kontextu. Zaměřuje se jak na mapování didaktické literatury k problematice, která je dostupná v českém prostředí, tak na to, jak se "čtenářským zážitkem" v hodinách českého jazyka a literatury pracovat. Dále nabízí konkrétní návrhy a komentáře, jak ve výuce zacházet s četbou vybraných textů. Primárně se práce zaměřuje na vzdělávání v šestém ročníku základních škol.
This thesis raises the question of what represents a "reading experience" in the didactic context. It focuses on both the mapping of didactical literature that is available in the Czech environment, and on how to work with the "reading experience" during the Czech language and literature classes. It further presents specific suggestions and comments about how to work on reading of selected texts in the classroom. Primarily, the thesis focuses on education in the sixth grade of primary schools.