Vztah dramaturgie Národního divadla k současné domácí dramatice
The National Theatre in Prague and Contemporary Drama
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103423Identifikátory
SIS: 199741
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Just, Vladimír
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
5. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Národní divadlo|české divadlo|drama|české drama|dramaturgie|divadelní hry|současné drama|dramatický text|inscenace|dramaturgický výběr|dramatická situace|Rajmont Ivan|Kovalčuk Josef|Dočekal Michal|porevoluční dramatika|coolness dramatika|"nová vlna"Klíčová slova (anglicky)
Drama|Theatre|Czech theatre|Dramaturgy|Plays|National Theatre|Czech drama|Contemporary drama|Dramatic text|Production|Dramaturgic choice|Dramatic situation|Rajmont Ivan|Kovalčuk Josef|Dočekal Michal|Post-revolutionary drama|Coolness drama|"new wave"Anotace: Práce pojednává o vztahu dramaturgie Národního divadla k současné tuzemské dramatice. Zabývá se definováním současného autora, jeho dramatické tvorby a jejího ukotvení do dramaturgického plánu Národního divadla. Ponechává stranou současnost tematickou a soustředí se na současnost z hlediska časového v otázkách nasazování neověřených titulů na repertoár. Dále práce zkoumá oblíbenost těchto titulů, jak z hlediska diváckého a kritického, tak z hlediska interního. Práce se snaží hledat především takové tituly, jež se v úžeji vymezeném časovém intervalu objevily na repertoáru Národního divadla více než jednou.
Annotation: The thesis deals with the relation between the dramaturgy of the National Theatre in Prague and contemporary Czech drama. It concerns the definition of the contemporary author, his dramatic work and his part in the dramaturgical plan of the National Theatre. The thesis is not focuses on the present thematic but it focuses on the present in terms of time on the issue of the use of unverified titles on the repertoire. Further, the thesis examines the popularity of these titles from the point of view of spectators and critics, as well as from an internal point of view. The thesis tries to focus primarily at plays that have appeared more than once in the National Theatre repertoire within a narrower timeframe.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Angažované drama všedního dne (Francouzské sociálně angažované drama přelomu 19. a 20. století)
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVokáč, Tomáš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 4. 9. 2012Mgr. Tomáš Vokáč Engaged Drama of Everyday Life (Socially Engaged French Drama of the late 19th and 20th Century) Abstract This thesis describes the fundamental ontological change in the character of the French drama of ... -
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOFilipková, Žaneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 18. 9. 2012Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze ... -
Hlavní tendence ve vývoji německého politického dramatu s důrazem na současné drama
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMarešová, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 7. 9. 2018Ve své disertační práci analyzuje současné politické drama v Německu a zároveň reflektuji proměny politického dramatu (a divadla) v německém prostředí od 20. let 20. století, kdy tento fenomén vzniká. Pojem politické divadlo ...