Prezentování stáří v reklamách
Presenting old age in television advertising
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103406Identifikátory
SIS: 192108
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
6. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reklamy|stáří|senioři|masmédia|televize|stárnutí|reprezentováníKlíčová slova (anglicky)
advertising|old age|elderly|masmedia|television|ageing|representationTato bakalářská práce se zabývá zobrazováním stáří v reklamách. Většina pozornosti odborníků i laické veřejnosti je v této oblasti zaměřena na problematiku genderových stereotypů. Na toto téma existují zahraniční výzkumy. V České republice ale není nijak obvyklé téma zobrazování seniorů v reklamách. Cílem práce je popsat zobrazování stáří v reklamách dnes a porovnat výsledky s dřívějšími výzkumy, případně popsat změny, které nastaly. Práce se bude zabývat nejen způsobem zobrazování stáří v reklamách, ale i s jakými produkty jsou senioři v reklamách nejčastěji spojováni a zda jsou zobrazováni stereotypně.
This bachelor thesis is about the portrayal of old age in advertisements. Most attention of scientist and the general public is towards the portrayal of gender stereotypes in advertisements. Even though there are some foreign research papers, this topic of presenting the elderly is not very common in Czech Republic. The aim is to describe how the elderly are presented in advertisements today, compare the findings with the past and describe the changes that took place. This thesis will not be only focused on the way the old age is portrayed but also on the products that are associated with the elderly in advertisements and if they are portrayed stereotypically.