Didaktické zpracování Památníku na Vítkově v Praze pro výuku v rámci občanské výchovy na základní škole.
Didactic processing of National Memorial on the Vítkov Hill in Prague to teach in the context of civic education in primary education.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102667Identifikátory
SIS: 163697
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Županič, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
10. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
muzeum, využití muzea ve výuce, Národní památník na Vítkově, vlastenectví, využití muzea v rámci předmětu Výchova k občanstvíKlíčová slova (anglicky)
museum, Didactic using of the museum in Education, National Memorial at Vítkov in Prague, patriotism, Didactic using of the museum in Civic EducationZákladem této diplomové práce Didaktické zpracování Národního památníku na Vítkově v Praze pro výuku v rámci občanské výchovy na základní škole, je popis samotného objektu jak po stránce architektonické, ale také praktické a funkční, především pak jeho využití v kontextu různých období československých a českých dějin dvacátého století. Teoretická část je tvořena informacemi o vzniku, historii a využití místa a budovy památníku, ale také informacemi o využívání muzea a jiných kulturních památek či významných míst ve výuce na základní škole. Praktická část práce obsahuje návrh didaktického využití a vychází z návrhu exkurze do Národního památníku na Vítkově a zdejší muzejní expozice Křižovatky české a československé státnosti, ale také na zpracování institucí nabízených didaktických materiálů a výchovně vzdělávacích programů, které je zde možné s dětmi navštívit. Stěžejní je pak návrh vlastních aktivit s mezipředmětovým přesahem, s možností využití stávající expozice pro žáky druhé stupně základních škol a ekvivalentních ročníků víceletých gymnázií, který lze využít v hodinách Výchovy k občanství. Cílem práce je poukázat na důležitost zajímavých míst a kulturních památek u nás, především pak Národního památníku na Vítkově, z hlediska nejen získání znalostí o historii, ale především ponaučení,...
This Diploma Thesis is based on the Didactic Processing of the National Memorial at Vítkov in Prague for the Civic Education at Elementary School. The description of the building itself is both architectural, practical and functional, especially its use in the context of various periods of the Czechoslovak and Czech History of the Twentieth century. The theoretical part is created by information about the origin, history and use of the monument site and the building, as well as information about the use of the museum and other cultural monuments or important places in primary school education. The practical part of the Thesis contains a proposal for didactic use and is based on the design of an excursion to the National Memorial at Vítkov and the local museum exposition of the Crossroads of Czech and Czechoslovak Statehood, but also on the development of institutions of offered didactical materials and educational programs that can be visited here with children. The most important is the design of an interdisciplinary activities with the possibility of using the existing exposition for students of the second grade of primary schools and equivalent years of multi-year gymnasiums in Civic Education. The goal of the Thesis is to point out the importance of interesting places and cultural monuments in...