Didaktická analýza průřezového tématu Multikulturní výchovy, jeho ukotvení a realizace v nové verzi rámcového vzdělávacího programu pro základní školy.
Didactic analysis of cross-section theme "Multicultural education and its anchor, realization in new version within general educational schedule for elementary schools".
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102622Identifiers
Study Information System: 170234
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Hlaváčková Fleischerová, Andrea
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Školní vzdělávací program, učení, multikulturní výchova, téma, didaktika, pedagogikaKeywords (English)
School educational program, studying, multicultural educational, theme, didacticsDiplomová práce se bude zabývat průřezovým tématem Multikulturní výchova a průniky průřezového tématu se vzdělávací oblastí výchova k občanství. Průřezové téma Multikulturní výchovy bude analyzováno a porovnáno se společnými tématy výchovy k občanství v RVP ZV. V návaznosti na identifikované učivo bude provedena didaktická analýza učebnic. Na základě výzkumných zjištění budou navržena doporučení pro výuku. KLÍČOVÁ SLOVA Školní vzdělávací program, učení, multikulturní výchova, téma, didaktika, pedagogika
Thesis concerns with cross-section theme "Multicultural education and intersections of cross- section theme with educational area for education to citizenship." The cross-section theme Multicultural education will be analysed and compared with common themes of education to citizenship in RVP ZV. The link to identification education will be managed a didactic analysis school book. On the basis of research finding it will be suggest the recommendation for education(teaching). KEYWORDS School educational program, studying, multicultural educational, theme, didactics