Olympiáda a média: genderové nerovnosti v zobrazování českých sportovců a sportovkyň
Olympics and Media: Gender Inequalities in Displaying Czech Sportsmen and Sportswomen
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99121Identifikátory
SIS: 191221
Katalog UK: 990021916920106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [18670]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Háková, Lucie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální antropologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
13. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sport, ženy ve sportu, mediální obraz, prezentace žen, média, genderová diskriminace, diskriminace žen ve sportu, diskriminace v mediíchKlíčová slova (anglicky)
sport, women in sport, media image, presentation of women, media, gender discrimination, discrimination against women in sport, discrimination in the mediaTato bakalářská práce se zabývá genderovými nerovnostmi v mediálním zobrazování českých sportovců a sportovkyň v průběhu Zimních olympijských her 2014 v Soči. Důvodem provedení výzkumu na toto téma je tvrzení Mezinárodního Olympijského výboru, že Olympiáda 2018 v Pchjongčchangu byla genderově vyrovnanější než předchozí. V práci se zaměřují na mediální obraz české olympijské výpravy zformovaným internetovým portálem iSport za časové období od 7. 2. 2014 do 23. 2. 2014. Práce vyplývá z předpokladu feministické teorie, že ve sportu dominantní roli zastává muž, což může posloužit jako zdroj projevů genderových nerovností na mezinárodních sportovních akcích. Za takové projevy se považují hlavně pohlavní typizace sportu, genderové označení a specifické oslovení především sportovkyň. Úvodní sekce popisuje dynamiku vztahu sportu a média a následné propojení s genderem. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy jsou shrnuté hlavní tematické okruhy informačních sdělení o olympijském dění. Výsledky završují diskuzi o rozdílech v zobrazování českých sportovců a sportovkyň, které se zakládají především na zdůraznění příbuzenských vztahů u žen. Zároveň nastiňuji možné pokračování výzkumu ve snaze odhalit ovlivňující podmínky formování genderově nevyrovnaných mediálních obrazů ve sportu.
This thesis deals with gender inequalities in media presentation of Czech athletes during Winter Olympic Games 2014 in Sochi. The rationale for conducting research on this topic is the International Olympic Committee's statement that the Olympics in Pyeongchang 2018 were more gender-balanced than before. The paper focuses on the media image of Czech Olympic team that was made by website iSport for the period from 7. 2. 2014 to 23. 2. 2014. The work stems from the assumption of feminist theory that a male athlete plays a dominant role in sports, which can be a source of gender inequalities during big international sports events. Such expressions of gender inequalities are mainly sex sports typing, gender labeling, and the specific addressing, especially of sportswomen. The introductory section describes dynamics of the sport and media relationships and a subsequent connection with the gender. The qualitative content analysis summarizes main theme topics of information notes about Olympic events. Results culminate in a discussion about differences in the representation of Czech sportsmen and sportswomen, which are based mainly on the emphasis on the family relations of women. After that, I outline the possible continuation of the research in order to reveal the influential conditions for the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...