Individuální léčebná tělesná výchova u dětí s vadným držením těla v šesti letech
Individual therapeutic physical training in children with defective (imperfect) posture (bearing) at the age of 6 years
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9874Identifikátory
SIS: 28561
Kolekce
- Kvalifikační práce [1716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zounková, Irena
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
28. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vadné držení těla, postura, posturální vývoj dítěte, hluboký stabilizační systém páteřeKlíčová slova (anglicky)
poor posture, posture, progressing of infant, stabilizing system of spineV práci jsou shrnuty současné poznatky, definující správné a vadné držení těla. Cílem bylo pozitivně ovlivnit kvalitu držení těla vybraného vzorku dětí s vadným držením těla na základě shrnutých informací. Čtyři děvčata a pět chlapců ve věku šesti let cvičilo po dobu 7,5 týdnů specifickou cvičební jednotku. Byla sestavena s ohledem na nejčastěji oslabené funkce. Po této době se u všech dětí projevila zlepšující tendence. Vadné držení těla nebylo zcela odstraněno, ale došlo ke zvětšení symetrie dříve asymetrických odchylek. Autorka předpokládá odstranění vadného držení těla po delší době takto nastaveného pohybového režimu. Na konci práce jsou shrnuta preventivní doporučení, týkající se dětského věku a školní docházky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis is a summary of contemporary facts about poor and good posture. The objective was to correct the poor posture of the selected children, all six years of age. After analyzing the information from the initial research, corrective exercise was made. Four girls and five boys participated in a special exercise program for 7 ½ weeks. The exercises were focused on the most prevalent of the poor posture symptoms. The poor posture was not fully corrected, but there was an improvement of the primary dysbalanced functions. After a longer period of the training the author supposes complete correction. Number of preventative steps concerning future school attendance are mentioned. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)