dc.contributor | | |
dc.creator | Benoît de Cornulier | |
dc.date | 2016 | |
dc.date | | |
dc.date | | |
dc.date | | |
dc.date | | |
dc.date | | |
dc.date | | |
dc.date | | |
dc.date | | |
dc.date.accessioned | 2018-05-28T11:04:48Z | |
dc.date.available | 2018-05-28T11:04:48Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier | ISSN 2336-6680 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/96855 | |
dc.description | | |
dc.description | | |
dc.description | Baudelaireʼs poem Harmonie du soir is a real pantun. The metrical structure of this poem-form isanalysed: it implies a semantic alternance between two alternating series of distich-modules. Understandingthis alternance requires a careful interpretation of the Catholic liturgical rhyming-notionsin the poem, ‘encensoirʼ, ‘reposoirʼ, ‘ostensoirʼ, and precisely taking into account the Eucharist sacramentin which they were used. But, instead of a religious Sacrament realizing the death of Jesus andpresence of God, this is a poem realizing the presence of a lost, beloved person in the poetʼs memory | |
dc.description | Baudelairova báseň Harmonie večera má všechny znaky pantunu. Analýza metrické alternancev této básnické formě ukazuje, že pantun obnáší sémantickou alternanci mezi dvěma alternujícímisériemi dvouveršových modulů. K porozumění této alternanci je zapotřebí pečlivě objasnit pojmykatolické liturgie, jež se v básni nacházejí na rýmové pozici, tj. ‘encensoirʼ, ‘reposoirʼ a ‘ostensoirʼ, a vzít v úvahu jejich přesné užití při svátosti eucharistie. V básni však nejde o náboženskou svátostjakožto uskutečnění Ježíšovy smrti a Boží přítomnosti, nýbrž o zpřítomnění ztracené milovanév básníkově paměti. | |
dc.format | | |
dc.format | | |
dc.format | | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.relation | | |
dc.rights | | |
dc.rights | | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/ | |
dc.source | Slovo a smysl - Word & Sense, 2016, 13, 25, 13-29 | |
dc.subject | metrical analysis | |
dc.subject | pantun | |
dc.subject | semantic alternance | |
dc.subject | catholic imagery | |
dc.subject | metrická analýza | |
dc.subject | pantun | |
dc.subject | sémantická alternance | |
dc.subject | katolická metaforika | |
dc.title | On the Double-Chain Pantun Structure in Baudelaireʼs Harmonie du soir | |
dc.title | Ke struktuře dvojího (z)řetezení v Baudelairově pantunu Harmonie večera | |
dc.type | | |
dc.type | Článek | cs_CZ |
dc.type | Article | en_US |
dc.coverage | | |
dc.coverage | | |
dc.coverage | | |
uk.internal-type | uk_publication | |
dc.description.startPage | 13 | |
dc.description.endPage | 29 | |
dcterms.isPartOf.name | Slovo a smysl - Word & Sense | cs_CZ |
dcterms.isPartOf.journalYear | 2016 | |
dcterms.isPartOf.journalVolume | 13 | |
dcterms.isPartOf.journalIssue | 25 | |