Sportovní talenty na speciální škole
Sport talents in special schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9612Identifikátory
SIS: 29710
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Smitka, Kvido
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Fyziologie
Datum obhajoby
14. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název : Sportovní talent na speciální škole Cíl práce: Porovnání motorické výkonnosti mezi dvěmi rozdílnými soubory. Soubor S1 -žáci (8 dívek a 8 chlapců v každé věkové kategorii) speciálních škol ve věku 14 a 15 let a soubor S2 žáci navštěvující ZŠ (stejné velikosti skupin i stejného věku). Metody: Pro získání podkladů pro vzájemné porovnání obou souborů jsem použila šest testů (skok daleký z místa, běh podobu 12minut, leh-sed, výdrž ve shybu,člunkový běh 4x10m - Unifittest 6-60, dopravní test, gymnastický trojboj) motorické výkonnosti v dané věkové skupině. Somatická měření, BMI. Testování sportovní motoriky je základní vyšetřovací metodou antropomotoriky. Výsledky Výsledky měření dvou vybraných souborů, žáků základní a zvláštní školy potvrdily obecně nízkou pohybovou výkonnost. Nebyly však nalezeny statisticky významné rozdíly mezi oběma soubory jako celky, tzn. rozdíly ve vybraných motorických testech mezi dětmi základní a zvláštní školy. Výkonnost chlapců však byla jak v základní, tak zvláštní škole homogennější, u dívek se pozorovaly větší výkonnostní rozdíly. Mezi chlapci a děvčaty zvláštní školy byl nalezen větší rozptyl hodnot, to znamená, že u dětí základní školy byly výsledky testů u chlapců a dívek vyrovnanější. Klíčová slova: Speciální škola, handicap, mentální retardace, integrace,...
Title: Sports talents at school with special needs Aim: Comparing motor performance of 2 chosen groups of pupils: The group S1 consisting of pupils from schools with special needs aged 14 and 15 ( 8 girls and 8 boys in each age category ) and the group S2 consisting of pupils attending a primary school (of the same group size and the same age levels ). Methods: Six ways of testing motor performance were used to collect data for both groups comparison in each age category ( standing long jump, 12-minute run, sit-ups, pull-up endurance, shuttle run 4x10m - Unifittest 6-60, traffic rules test, gymnastics 3 events). BMI, Testing sports motor abilities is considered to be a basic anthropomotor diagnostic method. Results: Researching results of two chosen groups of pupils in the primary school and in the school with special needs confirmed generally low motor performance. Statistically, there were not found any distinctive differences between two sets, i.e. the differences in chosen motor tests among pupils in both schools. Boys` performance was more homogenous in both schools while girls` performance was miscellaneous. Major range of scatter was found among boys and girls in the school with special needs. It means that the test results among boys and girls were more equal in the primary school. Key words: School...