dc.contributor.advisor | Jarošová, Helena | |
dc.creator | Polcerová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2018-03-21T10:53:19Z | |
dc.date.available | 2018-03-21T10:53:19Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/95508 | |
dc.description.abstract | Předmětem této práce je shrnout estetické postoje Charlese Baudelaira, přičemž opírat se budu převážně o Baudelairovy teoretické spisy na pomezí kritických úvah o umění a záznamů měnící se společnosti. Coby nejklíčovější zdroj Baudelairových úvah mi poslouží jeho "salony" o umění a esej Malíř moderního života z roku 1863, v němž, kromě jiného, Baudelaire definuje pojem modernost. V závěrečné části práce se pokusím na Baudelaira nahlédnout optikou estetické teorie století dvacátého. Vycházet budu především z textů Waltera Benjamina, jenž Baudelairovi věnoval celou sbírku esejí a spatřoval v něm prvního moderního spisovatele. Na Baudelairových poznatcích ilustruje postoje k urbanismu a modernitě. Úvahy tak přesahují uměleckou teorii a slouží jako reflexe dobových společenských změn, nepostrádajících relevanci ani pro století dvacáté. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is focused on aesthetic thinking of Charles Baudelaire. I will mostly focus on Baudelaire's theoretic works between critical thoughts about art and reflection on a changing society. As the key source I will use Baudelaire's 'salons' about art and the essay The Painter of Modern Life from 1863 where he defines the term modernity. In the final part of the thesis I will concentrate on Baudelaire's thinking in the view of aesthetic theory of the 20th century. My primary source will be the works of Walter Benjamin who wrote a collection of essays about Baudelaire and considered him the first modern author. He uses Baudelaire's thoughts for making observations about urbanism and modernity. These observations go beyond art theory and we can understand them as reflection of historical and social changes in Paris of the 19th century which is relevant also to theories of the 20th century. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Charles Baudelaire|19th century|modernity|Walter Benjamin|art | en_US |
dc.subject | Charles Baudelaire|19. století|Walter Benjamin|modernost|výtvarné umění | cs_CZ |
dc.title | Baudelairovy "estetické kuriozity" | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-31 | |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 184021 | |
dc.title.translated | Baudelaire's "aesthetic curiosities" | en_US |
dc.contributor.referee | Dadejík, Ondřej | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem této práce je shrnout estetické postoje Charlese Baudelaira, přičemž opírat se budu převážně o Baudelairovy teoretické spisy na pomezí kritických úvah o umění a záznamů měnící se společnosti. Coby nejklíčovější zdroj Baudelairových úvah mi poslouží jeho "salony" o umění a esej Malíř moderního života z roku 1863, v němž, kromě jiného, Baudelaire definuje pojem modernost. V závěrečné části práce se pokusím na Baudelaira nahlédnout optikou estetické teorie století dvacátého. Vycházet budu především z textů Waltera Benjamina, jenž Baudelairovi věnoval celou sbírku esejí a spatřoval v něm prvního moderního spisovatele. Na Baudelairových poznatcích ilustruje postoje k urbanismu a modernitě. Úvahy tak přesahují uměleckou teorii a slouží jako reflexe dobových společenských změn, nepostrádajících relevanci ani pro století dvacáté. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is focused on aesthetic thinking of Charles Baudelaire. I will mostly focus on Baudelaire's theoretic works between critical thoughts about art and reflection on a changing society. As the key source I will use Baudelaire's 'salons' about art and the essay The Painter of Modern Life from 1863 where he defines the term modernity. In the final part of the thesis I will concentrate on Baudelaire's thinking in the view of aesthetic theory of the 20th century. My primary source will be the works of Walter Benjamin who wrote a collection of essays about Baudelaire and considered him the first modern author. He uses Baudelaire's thoughts for making observations about urbanism and modernity. These observations go beyond art theory and we can understand them as reflection of historical and social changes in Paris of the 19th century which is relevant also to theories of the 20th century. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |