Zobrazit minimální záznam

The Perspectives of the Concept of the Aesthetic Experience in the Work of Richard Shusterman
dc.contributor.advisorDadejík, Ondřej
dc.creatorPejšová, Veronika
dc.date.accessioned2018-03-14T11:07:52Z
dc.date.available2018-03-14T11:07:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95394
dc.description.abstractZákladním tématem diplomové práce je postavení pojmu estetické zkušenosti na poli současné estetiky. Jako jeden z nejzákladnějších pojmů novověké estetiky byla estetická zkušenost v posledním půlstoletí podrobena kritice z mnoha stran. Zároveň však v posledních desetiletích dochází, z několika souvisejících příčin (znovuoživení filozofického pragmatismu, znovu promýšlení odkazu Kantovy estetické teorie aj.), ke snaze tento pojem reinterpretovat a udržet jej jako smysluplný a funkční v rámci diskurzu estetické teorie. Užším tématem této diplomové práce je obhajoba neopragmaticky laděné interpretace pojmu estetické zkušenosti v díle Richarda Shustermana. Práce se pokusí poukázat nejen na Shustermanovy argumenty, které podporují udržitelnost pragmatického pojetí pojmu estetické zkušenosti, ale rovněž i na stanoviska, která v udržení tohoto hlediska brání. Pozornost se bude soustředit především na Shustermanovu interpretaci Deweyho pojetí "umění jako zkušenosti" a v závěru na Shustermanovo vlastní, přesto s Deweyho pragmatismem související téma - somaestetiku. Klíčová slova: estetická zkušenost, pragmatismus, Richard Shusterman, somaestetikacs_CZ
dc.description.abstractThe main theme of the thesis is the position of the concept of the aesthetic experience on the field of the contemporary esthetics. As the one of the most basic concepts of the modern-age esthetics the esthetic experience was criticized from the different views in the last half century. But at the same time in the last decades, this concept is effort to reinterpret and keep as the meaningful and functional one at the frame of discourse of the esthetic theory from few related reasons (revival of the philosophical pragmatism, re-thinking of the Kant's esthetic theory etc.). The closer topic of the thesis is the defense of the neo pragmatically oriented interpretation of the concept of the esthetic experience in the work of Richard Shusterman. The thesis should point out not only the Shusterman's arguments, which support the sustainability of the pragmatism approach of the esthetic experience's concept, but also the attitudes that prevent the sustaining of this point of view. The attention will be focused mainly on Shusterman's interpretation of Dewey's conception "The art as the experiences" and in the end on Shusterman's theme - Somaesthetics, that related with Dewey's pragmatism too. Key words: aesthetic experience, pagmatism, Richard Shusterman, somaestheticen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEstetická zkušenostcs_CZ
dc.subjectJohn Deweycs_CZ
dc.subjectRichard Shustermancs_CZ
dc.subjectPragmatismuscs_CZ
dc.subjectSomaestetikacs_CZ
dc.subjectAesthetic Experienceen_US
dc.subjectJohn Deweyen_US
dc.subjectRichard Shustermanen_US
dc.subjectPragmatismen_US
dc.subjectSomaestheticsen_US
dc.titlePerspektivy pojmu estetické zkušenosti v díle Richarda Shustermanacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-31
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId137453
dc.title.translatedThe Perspectives of the Concept of the Aesthetic Experience in the Work of Richard Shustermanen_US
dc.contributor.refereeKaplický, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZákladním tématem diplomové práce je postavení pojmu estetické zkušenosti na poli současné estetiky. Jako jeden z nejzákladnějších pojmů novověké estetiky byla estetická zkušenost v posledním půlstoletí podrobena kritice z mnoha stran. Zároveň však v posledních desetiletích dochází, z několika souvisejících příčin (znovuoživení filozofického pragmatismu, znovu promýšlení odkazu Kantovy estetické teorie aj.), ke snaze tento pojem reinterpretovat a udržet jej jako smysluplný a funkční v rámci diskurzu estetické teorie. Užším tématem této diplomové práce je obhajoba neopragmaticky laděné interpretace pojmu estetické zkušenosti v díle Richarda Shustermana. Práce se pokusí poukázat nejen na Shustermanovy argumenty, které podporují udržitelnost pragmatického pojetí pojmu estetické zkušenosti, ale rovněž i na stanoviska, která v udržení tohoto hlediska brání. Pozornost se bude soustředit především na Shustermanovu interpretaci Deweyho pojetí "umění jako zkušenosti" a v závěru na Shustermanovo vlastní, přesto s Deweyho pragmatismem související téma - somaestetiku. Klíčová slova: estetická zkušenost, pragmatismus, Richard Shusterman, somaestetikacs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of the thesis is the position of the concept of the aesthetic experience on the field of the contemporary esthetics. As the one of the most basic concepts of the modern-age esthetics the esthetic experience was criticized from the different views in the last half century. But at the same time in the last decades, this concept is effort to reinterpret and keep as the meaningful and functional one at the frame of discourse of the esthetic theory from few related reasons (revival of the philosophical pragmatism, re-thinking of the Kant's esthetic theory etc.). The closer topic of the thesis is the defense of the neo pragmatically oriented interpretation of the concept of the esthetic experience in the work of Richard Shusterman. The thesis should point out not only the Shusterman's arguments, which support the sustainability of the pragmatism approach of the esthetic experience's concept, but also the attitudes that prevent the sustaining of this point of view. The attention will be focused mainly on Shusterman's interpretation of Dewey's conception "The art as the experiences" and in the end on Shusterman's theme - Somaesthetics, that related with Dewey's pragmatism too. Key words: aesthetic experience, pagmatism, Richard Shusterman, somaestheticen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV