Zelená světnice na zámku Blatná a východiska její výmalby
European context of phenomenon of green rooms on example of Castle Blatná decoration
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93862Identifikátory
SIS: 178377
Kolekce
- Kvalifikační práce [2276]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jarošová, Markéta
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
7. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
zelená světnice, zámek Blatná, Jaroslav Lev z Rožmitálu, nástěnná malbaKlíčová slova (anglicky)
green room, Castle Blatná, Jaroslav Lev of Rožmitál, wall paintingDiplomová práce "Zelená světnice na zámku Blatná a východiska její výmalby" se zabývá výzdobou místnosti ve věži blatenského zámku zvané díky rostlinnému dekoru pokrývajícímu stěny zelená světnice. Snaží se především najít vzory či inspirace jejích maleb. Po zhodnocení základní literatury následuje kapitola, která představuje zámek Blatnou jako celek. Proto zahrnuje představení historie zámku Blatná, jeho stavební vývoj a výmalbu Rytířského sálu ve Starém paláci. Další část se již věnuje samotné zelené světnici. Postupně hledá souvislosti s grafikou, knižní malbou a tapisériemi. Poslední kapitola obsahuje stylové a ikonograficko - ikonologické zhodnocení celé výzdoby. Snaží se tedy identifikovat jednotlivé náměty figurálních maleb a najít klíč k odhalení myšlenkového pozadí celé výmalby.
Green room at castle Blatná and resources of its decoration Dissertation "Green room at castle Blatná and resources of its decoration" deals with the decoration of the room in the tower of castle Blatná called by plant decoration covering the walls of the green room. It is striving to find mainly models or inspiration of its painting. After evaluation of the basic literature there is a chapter which introduces castle Blatná as whole. Therefore, it includes the introduction of the history of castle Blatná, its construction development and decoration of the Room of a knight in the Old castle. The next part is already dealing with the green room itself. Gradually, it is searching for connections with graphics, book painting and tapestries. The last chapter contents the stylistic and iconographical-iconological evaluation of the whole decoration. It is striving to identify particular themes of figural paintings and to find a clue to the revealing the background of thought of the whole decoration.