Téma: První léta Filmového symfonického orchestru (FISYO)
The Beginning Years of Film Symphony Orchestra (FISYO)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93296Identifikátory
SIS: 179926
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Szczepanik, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
4. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Filmová hudba|film|kinematografie|Prag-Film Orchester|Filmový symfonický orchestr|FISYO|FOK|zestátnění kinematografie|Jindřich Bubeníček|Václav Smetáček|Otakar Pařík|Milivoj UzelacKlíčová slova (anglicky)
Film Music|film|cinematography|Prag-Film Orchester|Film Sympohony Orchestra|FISYO|FOK|Václav Smetáček|Milivoj Uzelac|Jindřich Bubeníček|Otakar PaříkPráce pojednává o vzniku a počátečním působení Filmového symfonického orchestru (FISYO), který byl od roku 1943 až do počátku 90. let jediným tělesem, které mělo za úkol nahrávat hudbu ke zdejší, převážně celovečerní filmové produkci. Vedle informací o samotném orchestru zahrnuje práce rovněž uvedení do problematiky hudebního ozvučování filmů v Československu již od éry němého filmu a profily prvních čtyř dirigentů FISYO: Jindřicha Bubeníčka, Václava Smetáčka, Otakara Paříka a Milivoje Uzelace.
This thesis deals with the inception and initial operation of the Film Symphony Orchestra (FISYO) which was the only ensemble that was used for recording film music for local feature film production since 1943 till the early nineties. Besides the information about the orchestra itself this thesis also includes the introduction to the field of music dubbing of films in Czechoslovakia since the silent era and also the curriculum of the first four FISYO conductors: Jindřich Bubeníček, Václav Smetáček, Otakar Pařík and Milivoj Uzelac.