Beitrag der Dramapädagogik zum DaF-Unterricht bei lernschwachen Schülern. Ein Aktionsforschungsprojekt.
Drama-based Pedagogy Asset to German Education of Children with Learning Disabilities. Pedagogical Action Research Project.
Přínos dramapedagogiky pro výuku němčiny u žáků se speciálními poruchami učení. Projekt akčního výzkumu.
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93287Identifikátory
SIS: 162098
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šemelík, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Německý jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
4. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
terapie ve výuce|speciální poruchy učení|výuka němčiny jako cizí jazyka|pedagogicko-terapeutické modely|alternativní metodyKlíčová slova (anglicky)
therapy in teachingspecific learning disabilities|teaching German as a foreign language|educational-therapeutic approach|alternative methodsKlíčová slova akční výzkum, dramapedagogika, celostní pedagogika, činnostně orientovaná výuka, žáci se speciálními poruchami učení Abstrakt Tato diplomová práce přináší informace o průběhu a výsledcích projektu kvalitativního akčního výzkumu, který je zde předkládán ve formě případové studie a zkoumá působení dramatické výchovy na mluvní kompetence žáků s poruchami učení ve výuce němčiny jako cizího jazyka na české střední odborné hotelové škole. Vychází přitom z cíle zlepšit kvalitu výuky učitele. Součástí akčního výzkumu bylo také menší výzkumné šetření, týkající se názorů ostatních učitelů německého jazyka na dramatickou výchovu a jejich zkušeností s ní.
Keywords action research, drama-based pedagogy, holistic pedagogy, activity based teaching, learning disabilities Abstract The thesis deals with the process of pedagogical qualitative action research and its results. The action research has a form of a case study, it examines influence of drama-based pedagogy on speech skills of children with learning disabilities at German lessons at hotel high school. Its objective is to improve the teacher's quality of teaching. As a part of the action research, the opinion survey data on drama-based pedagogy and experience with it was collected from other teachers of German language.