Zobrazit minimální záznam

Abjekce ve vybraných hrách Sarah Kane, Caryl Churchill a Tima Crouche
dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorKovačeva, Elizabet
dc.date.accessioned2017-11-10T11:12:44Z
dc.date.available2017-11-10T11:12:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93153
dc.description.abstractThesis Abstract The present thesis offers to read six plays by three contemporary British playwrights - Sarah Kane's Crave (1997) and 4.48 Psychosis (1999), Caryl Churchill's The Skriker (1994) and Far Away (2000), and Tim Crouch's ENGLAND (2007) and The Author (2009) through the lens of Julia Kristeva's essay on abjection, Powers of Horror (1982). Kristeva theorizes abjection as that which retains some resemblance to the subject or object, but is neither - or no longer belongs to the subject. Being confronted with the abject is unpleasant because it is threatening for the subject. It contains all that is habitually removed from life and does not belong in the symbolic order - corpses and excrements. Likewise, the maternal body needs to become abject for the infant to realize its own borders and bodily integrity. Kristeva proposes that the abject finds its way back into the symbolic order through literature, and reads a number of writers as being concerned with the abject. In the theatre, as well as in the visual arts, abjection has been a useful theoretical starting point, despite the fact that it is seen by a number of critics as something which cannot truly be grasped, and as resisting description and verbal imposition. Each playwright and each play includes a different aspect of the abject. Central to...en_US
dc.description.abstractPráce Tato diplomová práce se zabývá šesti divadelními hrami tří současných britských dramatiků: Crave (1997) a 4.48 Psychosis (1999) Sarah Kane, The Skriker (1994) a Far Away (2000) Caryl Churchill, a ENGLAND (2007) a The Author (2009) od Tima Crouche, a to skrze esej o abjekci Julie Kristevy zvané v anglickém překladu Powers of Horror (1982). Kristeva vnímá abjekci jako to, co nějakým způsobem připomíná subject či objekt, ale není ani to, ani ono, či již není součástí subjektu. Konfrontace s abjektem je nepříjemná, protože subject je jím ohrožen. Obsahuje totiž vše, co ze života běžně vyjímáme, a co nepatří do symbolického řádu - mrtvoly a exkrementy. Tělo matky se taktéž musí zapudit jako abject, aby si dítě uvědomilo své vlastní hranice a tělesnou integritu. Kristeva píše, že abjekt si nachází cestu zpět do symbolického řádu skrze literature a analyzuje některé spisovatele jako autory literatury abjektu. V divadle, stejně jako v umění, se abjekce často používá jako teoretický rámec, ačkoliv ji mnoho kritiků vnímá jako něco, co nemůže být uchopeno, protože se brání popisu a slovnímu uchopení. Základem této analýzy jsou způsoby, jakým abjekt narušuje jazyk a řád, který se postavy snaží udržet, ačkoli jsou samy spíše neurčitými textovými identitami nežli tradičními, naturalistickými lidmi...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbritské divadlo|Tim Crouch|Caryl Churchill|Sarah Kane|abjekce|abjekt|Julia Kristeva|britské dramacs_CZ
dc.subjectBritish theatre|Tim Crouch|Caryl Churchill|Sarah Kane|abjection|abject|Julia Kristeva|British dramaen_US
dc.titleAbjection in Selected Plays by Sarah Kane, Caryl Churchill, and Tim Crouchen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-05
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163777
dc.title.translatedAbjekce ve vybraných hrách Sarah Kane, Caryl Churchill a Tima Crouchecs_CZ
dc.contributor.refereePilný, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglophone Literatures and Culturesen_US
thesis.degree.disciplineAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enAnglophone Literatures and Culturesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce Tato diplomová práce se zabývá šesti divadelními hrami tří současných britských dramatiků: Crave (1997) a 4.48 Psychosis (1999) Sarah Kane, The Skriker (1994) a Far Away (2000) Caryl Churchill, a ENGLAND (2007) a The Author (2009) od Tima Crouche, a to skrze esej o abjekci Julie Kristevy zvané v anglickém překladu Powers of Horror (1982). Kristeva vnímá abjekci jako to, co nějakým způsobem připomíná subject či objekt, ale není ani to, ani ono, či již není součástí subjektu. Konfrontace s abjektem je nepříjemná, protože subject je jím ohrožen. Obsahuje totiž vše, co ze života běžně vyjímáme, a co nepatří do symbolického řádu - mrtvoly a exkrementy. Tělo matky se taktéž musí zapudit jako abject, aby si dítě uvědomilo své vlastní hranice a tělesnou integritu. Kristeva píše, že abjekt si nachází cestu zpět do symbolického řádu skrze literature a analyzuje některé spisovatele jako autory literatury abjektu. V divadle, stejně jako v umění, se abjekce často používá jako teoretický rámec, ačkoliv ji mnoho kritiků vnímá jako něco, co nemůže být uchopeno, protože se brání popisu a slovnímu uchopení. Základem této analýzy jsou způsoby, jakým abjekt narušuje jazyk a řád, který se postavy snaží udržet, ačkoli jsou samy spíše neurčitými textovými identitami nežli tradičními, naturalistickými lidmi...cs_CZ
uk.abstract.enThesis Abstract The present thesis offers to read six plays by three contemporary British playwrights - Sarah Kane's Crave (1997) and 4.48 Psychosis (1999), Caryl Churchill's The Skriker (1994) and Far Away (2000), and Tim Crouch's ENGLAND (2007) and The Author (2009) through the lens of Julia Kristeva's essay on abjection, Powers of Horror (1982). Kristeva theorizes abjection as that which retains some resemblance to the subject or object, but is neither - or no longer belongs to the subject. Being confronted with the abject is unpleasant because it is threatening for the subject. It contains all that is habitually removed from life and does not belong in the symbolic order - corpses and excrements. Likewise, the maternal body needs to become abject for the infant to realize its own borders and bodily integrity. Kristeva proposes that the abject finds its way back into the symbolic order through literature, and reads a number of writers as being concerned with the abject. In the theatre, as well as in the visual arts, abjection has been a useful theoretical starting point, despite the fact that it is seen by a number of critics as something which cannot truly be grasped, and as resisting description and verbal imposition. Each playwright and each play includes a different aspect of the abject. Central to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV